مدیرعامل فراسازان آلومینیوم میهن: دورنمای صنعت آلومینیوم روشن است

مدیرعامل شرکت فراسازان آلومینیوم میهن گفت: بسیاری از واحدهای تولیدکننده محصولات آلومینیومی باوجود مشکلات و چالش‌هایی که بر سر راه تولید قرار گرفته، برنامه‌ریزی‌های منسجمی را انجام داده‌اند که پیش‌‌بینی می‌شود این امر به توسعه و رونق صنعت آلومینیوم در سال جاری منجر شود.
  • سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 13:8

محمد بهرامی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت فراسازان آلومینیوم میهن در اصل طرح توسعه‌ شرکت پارس آلومین اراک است. شرکت پارس آلومین با داشتن 20 سال سابقه، در زمینه تولید انواع پروفیل‌های آلومینیومی، ساختمانی، صنعتی و خودرویی فعالیت می‌کند.

وی افزود: شرکت فراسازان آلومینیوم میهن به‌عنوان طرح توسعه‌ای بوده که در سه فاز تولید پروفیل، تولید شمش و بیلت آلومینیومی و آنادایزینگ آلومینیومی طراحی شده است و در حال حاضر، فاز نخست که مربوط به آنادایزینگ آلومینیوم است حدود سه ماه است که راه‌اندازی شده و پروانه بهره‌برداری آن در بهمن‌ماه سال 1399، صادر شده است. برای دو فاز دیگر، زیرساخت‌ها و سالن تولید، ساخته شده اما هنوز ماشین‌آلات آن نصب نشده است که به‌زودی برای انجام این کارها، اقدام خواهیم کرد.

این تولیدکننده مقاطع آلومینیومی در ادامه گفت: ظرفیت سالانه تولید مقاطع آلومینیومی این کارخانه، 50 هزار تن است اما به‌صورت تفکیک‌شده برای فاز آنودایز آلومینیوم، ظرفیت تولید سالانه دو هزار تن است که از زمان آغاز بهره‌برداری با 70 درصد ظرفیت به‌طور واقعی در حال فعالیت و تولید هستیم.

بهرامی در پاسخ به اینکه تکنولوژی تولید شرکت فراسازان آلومینیوم میهن داخلی است یا خیر، تصریح کرد: تکنولوژی مورداستفاده در این کارخانه اروپایی بوده و اغلب ماشین‌آلات و تجهیزات از کشور اسپانیا است.

مدیرعامل شرکت فراسازان آلومینیوم میهن پیرامون چالش‌های به وجود آمده در سال 1399، عنوان کرد: برای تمام تولیدکنندگان محصولات مختلف آلومینیومی در سال 1399، چالش‌های فراوانی در زمینه واردات مواد اولیه، ثبت سفارش، تسهیلات بانکی و... به وجود آمد و بزرگ‌ترین معضل سال گذشته، جهش نرخ ارز بود که به نقدینگی واحدهای تولیدی ضربه بزرگی را زد. البته مسئولان امر همه‌روزه در حال تلاش برای رفع مشکلات ذکرشده هستند اما باید به این نکته توجه داشت که راه‌حل معضلات بخش تولید در گفتار ساده بوده اما در عمل بسیار سخت و سنگین است و به همین زودی ممکن نخواهد بود که به‌طور قطعی رفع‌ورجوع شود.

این تولیدکننده مقاطع آلومینیومی همچنین در خصوص برنامه‌هایی که این شرکت در دستور کار دارد، اضافه کرد: با بررسی وضعیت بازار و شرایط تولید، در سال جدید، سعی داریم سایت تولید شمش و بیلت آلومینیومی را نیز راه‌اندازی کنیم و هرچه زودتر به تولید این محصولات نیز بپردازیم.

بهرامی در ارزیابی بازار صنعت آلومینیوم در سال 1400، تاکید کرد: با مطالعاتی که انجام‌شده، سال 1400، به‌احتمال بسیار زیاد ازنظر تولید و فروش، هم برای شرکت فراسازان آلومینیوم میهن و هم برای آلومینیوم کل کشور، سال خوبی خواهد بود زیرا بسیاری از تولیدکنندگان باوجود همه مشکلات، برای پیشرفت و توسعه خود برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود امسال به ثمر بنشیند.


ثبت نظر

ارسال