چالش‌های اداری راه‌اندازی خط تولید پروفیل آلومینیومی

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت تک اطلس آلومینیوم ممتاز گفت: در طرح توسعه کارخانه در نظر داریم تا یک خط تولید پروفیل آلومینیومی احداث کنیم که حدود دو سال است برای ثبت اطلاعات آن در سامانه بهین‌یاب و همچنین گشایش LC با چالش‌های اداری مواجه هستیم.
  • دوشنبه 29 آذر 1400 ساعت 13:33

مصطفی شریفی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت تک اطلس آلومینیوم ممتاز از سال 1392 تاکنون در زمینه تولید پروفیل آلومینیومی فعالیت دارد و در زمان‌های غیربحرانی با ظرفیت کامل به تولید این محصول می‌پردازد. به‌گونه‌ای که در شرایط عادی، روزانه نزدیک به چهار تن پروفیل آلومینیومی تولید می‌‌کنیم.

وی افزود: مانند اکثر تولیدکنندگان مشکلاتی فراوانی دامان این واحد تولیدی را نیز گرفته است. در این زمینه می‌توان به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد که در هر ساعت شاهد آن هستیم و نمی‌توان به‌راحتی برای تامین مواد اولیه برنامه‌ریزی کرد. ماده اولیه موردنیاز شرکت، بیلت آلومینیومی و ضایعات آلومینیومی است که بیلت را از بورس کالای ایران و ضایعات را از بازار آزاد خریداری می‌کنیم.

شریفی مطرح کرد: به‌تازگی یک واحد تولید پروفیل آلومینیوم راه‌اندازی کرده‌ایم که متاسفانه تلاش‌ها برای ثبت اطلاعات آن در سامانه بهین‌یاب برای دریافت سهمیه جدید خرید مواد اولیه از بورس تاکنون بی‌نتیجه مانده است. از سوی کارگزاری که در بورس فعالیت می‌کند، اعلام شده است که سامانه برای ثبت مشخصات واحد تولیدی جدید، اسناد معتبرتری مانند سند واحد مسکونی نیاز دارد اما نکته قابل تامل این است که سند خود این واحد تولیدی را برابر با سند یک واحد مسکونی نمی‌دانند.

مدیرعامل شرکت تک اطلس آلومینیوم ممتاز در خصوص تکنولوژی تولید پروفیل آلومینیومی عنوان کرد: از دستگاه‌های پرس اکستروژن ساخت داخل برای تولید پروفیل آلومینیومی استفاده می‌کنیم. قصد واردات ماشین‌آلات خارجی به خط تولید را داشتیم اما به علت موانع مختلف مانند تحریم موفق به انجام این کار نشدیم. در حال حاضر، به دستگاه‌های مدرن‌تر احتیاج داریم اما چون تحت تحریم‌های سختی هستیم، قیمت تجهیزات خارجی با احتساب نرخ ارز، بسیار بالا است و برای واردات نیز هزینه‌هایی اضافه‌تر از هزینه خرید باید بپردازیم، تاکنون نتوانستیم اقدامی در این زمینه انجام دهیم. استفاده از تجهیزات نوین و مدرن، راندمان تولید را به‌شدت بالا می‌برد و به نظر می‌رسد لازمه پیشرفت تولید هر واحدی، مدرن بودن تکنولوژی تولید آن شرکت باشد. شرایط باید برای بهره‌مندی از تکنولوژی و ماشین‌آلات مدرن فراهم شود تا تولیدکنندگان بتوانند در سطح بالاتری فعالیت خود را ادامه دهند.

وی درباره بازار فروش محصولات، بیان کرد: برای فروش پروفیل آلومینیومی در شهرستان‌های سراسر کشور، نمایندگی‌های متعددی داریم. مدیران فروش در این نمایندگی‌ها، محصولات شرکت را عرضه می‌کنند. به‌طورکلی، در سال 1400، میزان فروش پروفیل آلومینیومی این شرکت مانند سال‌های قبل تقریبا مطلوب بود اما نکته حائز اهمیت این است که با کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان، کمی میزان فروش افت پیدا می‌کند. علت این کاهش تقاضا نیز، نوسانات دائم قیمت دلار و تاثیرگذاری مستقیم آن روی قیمت تمام‌شده محصولات است که نقدینگی مصرف‌کننده را تهدید می‌کند و سبب به تاخیر انداختن خرید پروفیل آلومینیومی می‌شود. در سال جاری، میزان تقاضا برای پروفیل آلومینیومی نزدیک به 20 درصد افت پیدا کرد اما خوشبختانه توانستیم به خط تولید را فعال نگه داریم.

 


ثبت نظر

ارسال