آمریکا در اندیشه تحریم صنعت آلومینیوم روسیه

پنجره‌ایرانیان؛ شبکه بلومبرگ آمریکا از تصمیم واشنگتن تحت تاثیر حملات هوایی اخیر روسیه در اوکراین، برای بررسی تحریم صنعت آلومینیوم روسیه خبر داد.
  • شنبه 23 مهر 1401 ساعت 12:31

به گزارش فارس، شبکه بلومبرگ گزارش داد، آمریکا بعد از چند ماه تردید در اعمال تحریم علیه صنعت صادرات آلومینیوم روسیه به دلیل تبعات گسترده‌ چنین تحریمی بر دیگر صنایع مهم نیازمند این فلز حالا تصمیم دارد اعمال چنین تحریمی علیه روسیه را در نظر بگیرد.

به نوشته پایگاه خبری این شبکه آمریکایی، منابع آگاه ناشناس در کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا به این شبکه گفتند، کاخ سفید سه اقدام احتمالی را برای اعمال تحریم علیه صنعت آلومینیوم روسیه در نظر گرفته است که عبارت‌اند از: ممنوع کردن کامل خرید آلومینیوم از روسیه، افزایش شدید عوارض گمرکی علیه خرید آلومینیوم روسیه یا وضع تحریم علیه شرکت روسال، اصلی‌ترین شرکت تولید‌ آلومینیوم روسیه.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در ماه‌های اولیه عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین از تحریم‌ آلومینیوم روسیه به سبب نگرانی از بابت مختل شدن زنجیره‌ جهانی عرضه آلومینیوم برای بسیاری از صنایع، خودداری کرده بود.

منابع مورد استناد بلومبرگ گفتند، با تشدید حملات روسیه در اوکراین آمریکا به این نتیجه رسیده باید فشارهای اقتصادی را بر روسیه تنگ‌تر کند و چند هفته است تحریم‌های جدید علیه روسیه را در دست بررسی قرار داده است.

چین و روسیه اصلی‌ترین صادرکنندگان آلومینیوم در بازارهای جهان هستند. آمریکا، اتحادیه اروپا و بسیاری از دیگر متحدان غربی کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ماه فوریه 2022 در اوکراین تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی متعدد و رساندن انواع کمک‌ها به کی‌یف با روسیه مقابله کنند.

چند روز پیش اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریم‌های اقتصادی خصمانه خود را علیه روسیه اعمال کرد.

روسیه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر جنوب و غرب اوکراین را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد. این حملات روسیه دو روز بعد از انفجار مهیب در پل واصل میان شبه‌جزیره کریمه و روسیه موسوم به پل کرچ رخ دادند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سرویس ویژه اوکراین را عامل طراحی و اجرای عملیات تروریستی انفجار پل کریمه دانست.


ثبت نظر

ارسال