راه‌اندازی بزرگ‌ترین سایت آنادایزینگ و رنگ پودری پروفیل آلومینیوم در ایران

پنجره‌ایرانیان؛ بزرگ‌ترین سایت آنادایزینگ و رنگ پودری پروفیل آلومینیوم در ایران توسط شرکت آلومرول نوین افتتاح شد.
  • چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت 1:30

به گزارش باشگاه آلومینیوم، شرکت آلومرول نوین تولیدکننده انواع پروفیل‌های آلومینیوم در طرح توسعه‌ی خود که 2 سال پیش آغاز شد، در سالن‌هایی به مساحت 14 هزار مترمربع در مجموعه کارخانجات آلومرول نوین در شهرک صنعتی خیرآباد اراک، بزرگ‌ترین سیستم آنادایزینگ کشور را با ظرفیت 120 کیلوآمپر و توانایی آنادایز 60 تن پروفیل آلومینیوم در روز و بزرگ‌ترین خط رنگ پودری الکترواستاتیک در کشور به همراه خط زیرسازی کروماته طلایی را با ظرفیت 50 تن در روز که این ظرفیت قابل‌افزایش تا 120 تن در روز است، شروع به ساخت کرد که پس از 2 سال در ابتدای سال 1402 به بهره‌برداری نهایی رسید.

خط آنادایزینگ که مساحتی حدود 8 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است با استفاده از تکنولوژی شرکت مونتی ایتالیا، محصولاتی با استانداردهای اروپایی تولید می‌کند. همچنین خط رنگ پودری الکترواستاتیک نیز مساحتی حدود 6 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده که سیستم زیرسازی آن از شرکت مونتی ایتالیا و دو خط رنگ پودری افقی از تکنولوژی کشور ترکیه بهره می‌برد.

در ضمن باید به این نکته اشاره کرد که واحد زیرسازی کروماته طلایی که قبل از رنگ پودری الکترواستاتیک انجام می‌شود دارای یک سیستم تصفیه پیشرفته و کامل است که هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی ندارد.

همچنین آزمایشگاه‌های کامل و مجهز با توانایی انواع تست شیمیایی، رنگ، طول عمر پوشش‌های آنادایز و رنگ پودری ازجمله پاشش نمک، خط و خش و... نیز تدارک دیده شده است که سبب کنترل کیفی بالای این محصولات خواهد شد. در همین راستا شرکت آلومرول نوین در حال طی کردن فرایند اخذ گواهینامه‌های QUALCOAT و QUALANOD است.

هدف آلومرول از راه‌اندازی این بخش‌ها رسیدن به کیفیتی در سطح جهانی و مطابق با استانداردهای روز دنیا و راه‌یابی به بازارهای جهانی است. گفتنی است در حال حاضر صادرات مجموعه آلومرول نوین به کشورهای همسایه و اروپایی آغاز شده است و بازارهای جدید نیز مدنظر آلومرول نوین قرار دارد که در حال بازاریابی است.

همان‌طور که می‌دانید آنادایزینگ یکی از فرایندهای پوشش و محافظت سطحی محصولات آلومینیومی است که در این عملیات، سطح مقاطع به کمک فرایندهای الکتروشیمیایی توسط لایه مخصوصی از اکسید آلومینیوم پوشانیده می‌شود که علاوه بر زیبایی این مقاطع، از خوردگی و آسیب‌دیدگی پروفیل‌ها و مقاطع آلومینیومی جلوگیری می‌کند. این روش یکی از شایع‌ترین راه‌های محافظت سطحی آلومینیوم است، بااین‌حال نتیجه نهایی عملیات، یکسان بودن طیف رنگی و محصول نهایی به میزان زیادی به کیفیت مقطع آلومینیومی و نیز دقت و فن‌آوری بکار رفته در عملیات آنادایزینگ بستگی دارد. در این فرایند، محصولات آلومینیومی ضمن عبور از وان‌های مختلف حاوی مواد شیمیایی، تحت عملیات قرارگرفته و نتیجه نهایی، سطحی صاف، یکدست و با کیفیت بسیار بالا است. ازاین‌رو، استفاده از محصولات آلومینیومی با پوشش آنادایزینگ در انواع در، پنجره، نرده و مصارف دکوراسیون خصوصاً در صنعت ساختمان، این عملیات را به یکی از بخش‌های مهم و حیاتی تولید محصول نهایی مبدل ساخته است.

از مشخصات سیستم آنادایزینگ شرکت آلومرول نوین می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

-بارگیری خودکار پروفیل‌های آلومینیومی تا طول 7 متر به کمک تجهیزات پیشرفته و با دقت بالا

-ایجاد دستورالعمل‌های منحصربه‌فرد برای هر محصول بر اساس نوع سفارش و درخواست مشتری

-استفاده از ربات‌های خودکار برای افزایش دقت و سرعت در مراحل جابجایی محصول

-کنترل دقیق رسانایی الکتریکی در تمامی وان‌های شیمیایی که موجب یکنواختی در رنگ و افزایش کیفیت محصول می‌گردد

-کنترل دقیق دما در سیستم گرمایش

-کنترل دقیق دما در وان‌های اسید

-استفاده از رکتیفایرهای Munk (مونک) آلمان با ظرفیت کل 120 هزار آمپر

-سیستم کنترل یکنواختی غلظت و دما در وان‌های آنادایزینگ که یکی از الزامات دستیابی به یکنواختی رنگ است

-سیستم اسپری آب و شستشوی اتوماتیک محصول

-استفاده از ترانسفورمرهای الکتروکالرینگ Munk (مونک) آلمان به ظرفیت 36 هزار آمپر با قابلیت کنترل رنگ به‌منظور تنظیم طیف رنگی در زمان تولید

-استفاده از سیستم تصفیه آب به روش RO (اسمز معکوس) و DI (دیونیزاسیون) همراه با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های موجود

-تثبیت فرایند آنادایزینگ به کمک سیل سرد و گرم به‌صورت هم‌زمان

-استفاده از سیستم دوزینگ اتوماتیک به‌منظور کنترل یکنواختی محلول‌های شیمیایی موجود در وان‌های عملیات

-استفاده از جدیدترین سیستم‌های خنک‌کننده مواد شیمیایی با سرعت و دقت بسیار بالا

-فیلتراسیون مواد شیمیایی به‌صورت تمام‌خودکار

-استفاده از سیستم ریکاوری و بازیافت اسید برای کنترل غلظت آلومینیوم در وان‌های اسید

-مجهز به آزمایشگاه مدرن با پیشرفته‌ترین تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل مطابق با استاندارد Qualanod

-استفاده از واحد کنترل مرکزی برای نظارت کامل بر خط تولید و فرایندهای خودکار

-بهره‌گیری از سیستم مکش مرکزی به‌منظور جلوگیری از خروج گازهای آلاینده به محیط بیرونی و اجرا کلیه فرایندها بر اساس استانداردهای زیست‌محیطی

-استفاده از مجهزترین سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی با ظرفیت 50 مترمکعب بر ساعت به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه آلودگی زیست‌محیطی و برگشت آب تصفیه‌شده به خط تولید که موجب کنترل و کاهش میزان آب مصرفی می‌شود


ثبت نظر

ارسال