انتخابات دومین دوره هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران برگزار شد:

اکثر اعضای دور نخست ابقاء شدند

پنجره ایرانیان: به گزارش پنجره ایرانیان، انتخابات دومین دوره هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران در روز یکشنبه 27 دیماه 1394 در محل انجمن برپا شد
  • چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 9:49

این نشست که با حضور نماینده وزارت کار و امور اجتماعی رسمیت پیدا کرده بود، در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی با حضور حداکثری اعضا انجمن تشکیل شد. در این نشست مهندس اکبر معتضدی رئیس هیئت مدیره و مهندس وحید جلالی‎‎پور دبیر انجمن، طی سخنانی گزارشی از عملکرد انجمن ارائه دادند. در ادامه پیمان خلیل‏‎زاده بازرس انجمن، گزارشی از ترازنامه مالی 1394 انجمن ارائه داد که با اکثریت آرای حاضران در جلسه به تصویب رسید. سپس رای‏ گیری جهت انتخاب دومین دوره هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران انجام شد و در نهایت چهار تن از اعضای قبلی شورا به همراه رضا کاظمی، به ‏‏عنوان عضو جدید، برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

جلسه با ریاست محمود جلالی‏ پور آغاز شد
در ابتدای جلسه، پنج نفر به ‏عنوان هیئت رئیسه این نشست انتخاب شدند و جلسه با ریاست محمود جلالی‏ پور رسمیت یافت. در ادامه مهندس اکبر معتضدی به ‏عنوان ریاست هیئت مدیره دور اول به ایراد سخنان کوتاهی پرداخت. وی ضمن تبریک به مناسبت لغو تحریم ‏های بین‏ المللی، از استقبال اعضای انجمن تقدیر و تشکر کرد. معتضدی در ادامه، با قدردانی از زحمات اعضای قبلی انجمن، به ‏ویژه مهندس جلالی‎پور، از وی دعوت کرد تا برای ارائه گزارش فعالیت های انجمن به اعضا، پشت تریبون قرار گیرد.

110 جلسه رسمی در طول سه سال فعالیت انجمن
مهندس جلالی‎پور سخنان خود را با کسب اجازه از اعضا هیئت مدیره قبلی، نماینده وزارت کار و هیئت رئیسه این جلسه آغاز کرد. دبیر انجمن در و پنجره با اشاره به برگزاری 110 جلسه رسمی در طول سه سال گذشته، اظهار داشت: هیئت مدیره حدود 80 جلسه فرعی و جانبی داشته و کمیته‎های انجمن نیز حدود30 جلسه برگزار کرده ‏اند. وی در ادامه توضیح داد: کمیته‎های انجمن در بخش‏های آموزش، فنی و استاندارد، حقوقی و رسیدگی به شکایات، بازرگانی، پشتیبانی و کمیته روابط‎عمومی مشغول به فعالیت بوده ‏اند.
بهبود کیفیت؛ ماحصل تلاش انجمن
مهندس‎ جلالی‎پور خاطرنشان کرد: این کمیته‎ها از ابتدا در خصوص موضوع قیمت‎گذاری تلاش ‏های بسیاری را صورت دادند. این حرکت انجمن، تحول مهمی در کل صنعت در و پنجره به ‏وجود آورد. شرکت‎ها، چه آن دسته‎ که عضو انجمن بودند و چه آن شرکت‎هایی که عضو انجمن نبودند، از طریق آشنایی با نحوه صحیح محاسبات و قیمت ‏گذاری، کیفیت محصولات خود را بیش از پیش بهبود بخشیدند و بدین ترتیب انجمن کوشید تا تولیدکنندگان در و پنجره را به مسیر قابل قبول و رو به رشدی هدایت کند.
وی در رابطه با مزیت کمیته‎ آموزش نیز اظهار داشت: بیشتر کلاس‎ها و دوره‎های آموزشی که انجمن برگزار کرد، با استقبال دوستان، خواه داخل انجمن و خواه خارج انجمن روبه‏رو شد، به ‏نحوی که این کلاس‎ها به صورتی فراگیر در سراسر کشور برگزار شدند.
جلالی‎پور در رابطه با کمیته فنی و استاندارد، ضمن اشاره به هموار شدن مسیر تولید محصولات باکیفیت در نتیجه تدوین استانداردها، گفت: در گذشته صرف اخذ گواهی استاندارد کفایت می‎کرد؛ درحالی‏که امروزه گواهی ‎کیفی استاندارد به دو رده A و B تقسیم شده، و این کار بزرگ به ‏واسطه فشار و تلاش انجمن حاصل شده است. در نتیجه این دستاورد از این پس پروفیل ‏ها، اعم از وارداتی یا تولید داخل، برای ورود به بازار باید گرید A یا B را دریافت کرده باشند.
دبیر انجمن در خصوص کمیته بازرگانی و پشتیبانی نیز خاطرنشان کرد: بسیاری از دوستان به‏ عنوان حامی و تامین‎کننده انجمن، در کنار ما بودند که این کار باعث تعاملات مثبتی شد. برای مثال تمامی محصولات دارای کد و شناسنامه شدند.
مهندس وحید جلالی‎پور اضافه کرد: کمیته حقوقی رسیدگی به شکایات نیز در طول سه سال گذشته چیزی بالغ بر 150 شکایت را رسیدگی کرده است که از میان آنها، 35 شکایت مربوط به سال جاری بود که همگی ختم به خیر شده است. البته این را هم باید بگویم که بیش از 95 درصد این شکایات به اعضای انجمن مربوط نبوده است؛ ولی در انجمن مطرح و حل و فصل شدند، که نشانگر جایگاه خوبی است که انجمن به ‏دست آورده است.

مهمترین دستاورد انجمن؛ برچسب انرژی
وحید جلالی‎پور با اشاره به فعالیت‏ های کمیته روابط‎ عمومی، اظهار داشت: روابط‎ عمومی یکی از فعال‎ترین کمیته‎ها بوده است، این کمیته موفق شد تا با شرکت‎ها، سازمان بهینه‎سازی، موسسه استاندارد، مرکز تحقیقات، سازمان نظام مهندسی و وزارتخانه‎های مختلفی که مرتبط با صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی بودند، ارتباطات موثری را برقرار کند.
وی ادامه داد: طی فعالیت‎هایی که دوستان داشتند دستاوردهایی به ‏دست آمد، که مهمترین آن برچسب انرژی است که از سال 1396 در سرتاسر کشور قابل اجرا خواهد بود. دستاورد دیگر شناسنامه‎دار کردن ساختمان‎ها در بخش در و پنجره است که به امید خدا در سال 96 به نتیجه مثبت خواهد رسید.
وحید جلالی‎پور اضافه کرد: امسال انجمن دو سمینار مهم برگزار کرد: نخستین آن سیمنار بازاریابی با حضور دکتر کیانی بود که نتیجه مثبتی هم در بر داشت؛ دومین سمینار هم در رابطه با شرایط پساتحریم بود که با حضور دکتر تاج و دکتر احسانی برگزار شد.
ایشان اضافه کرد: ما توانستیم سالن اختصاصی در نمایشگاه‎های بین‎المللی داشته باشیم. این موفقیت که بدون پرداخت اضافی، سالن اختصاصی در اختیار انجمن قرار گیرد، جز با تلاش اعضای انجمن میسر نمی‎شد.
مهندس جلالی‎پور ادامه داد: در آخرین جلسه کمیته روابط‎عمومی تصمیم گرفته شد که در صفحه‎ای از روزنامه همشهری که مربوط به صنعت در و پنجره است، اعضای صنف معرفی شوند و دوستان در صورت تمایل، به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه اقدام به تبلیغ کنند.
جلالی‎پور در رابطه با چگونگی انتخابات انجمن هم افزود: 37 واجد شرایط جهت رای دادن وجود دارند که از میان آنها، 24 نفر حضور دارند و 7 نفر وکالت‎نامه کتبی دادند که با توجه به آخرین دستور جلسه هیئت‎مدیره، هر نفر فقط می‎تواند یک وکالت‎نامه تقبل کند.

با اکثریت آرا؛ ترازنامه مالی تصویب شد
با پایان یافتن سخنان وحید جلالی ‏پور زمان تنفس اعلام شد و از حاضران‏ پذیرایی به عمل آمد. سپس پیمان خلیل‎زاده خلاصه‎ای از عملکرد مالی هیئت‎مدیره را که با همکاری دیگر بازرس انجمن، محمد تاجری، تهیه شده بود، به‏صورت مدون در اختیار حضار قرار داد و همچنین توضیحاتی در این خصوص بیان داشت. در نهایت پس از رای‎گیری که صورت گرفت، ترازنامه مالی 1394 با اکثریت آراء، به تصویب رسید.

معرفی کاندیداها
در ادامه، از 14 کاندیدای ثبت‏ نام شده خواسته شد تا ضمن معرفی خویش، برنامه‏ های خود را توضیح دهند. در این میان اکثر این افراد به معرفی خود بسنده کردند. در ادامه به سخنان چند تن از کاندیداها اشاره می‏ شود.
نخستین کاندیدا که در پشت تریبون قرار گرفت محمد تاجری بود. او که از بازرسان دوره نخست بود، یکی از برنامه‏ های خود را جذب اعضای جدید عنوان کرد. وی شمار اعضای فعلی انجمن را ناکافی دانست و تاکید کرد با تبلیغات می ‏توان شرکت‏ های بسیاری را جذب انجمن کرد و بدین ترتیب قدرت و کارایی انجمن را افزایش داد.
سید محمد عزیزی، عضو هیئت مدیره قبلی، نیز طی سخنانی امیدواری خود را مبنی بر تشکیل انجمنی سرشار از همدلی و همکاری اعلام کرد.
محسن سعادت‏ منش نیز در صحبت ‏های خود ضمن تشکر از هیات مدیره قبلی اظهار داشت: زیبنده نیست در صنفی که سه هزار نفر فعالیت دارند فقط 36 یا 37 نفر عضویت داشته باشند. وی تشریح کرد: هدف اول من این است که این تعداد را حداقل 10 درصد افزایش دهم. زیرا انجمن در حال حاضر از نظر آماری نمی‏ تواند نماینده واقعی صنف باشد.
بعد از اتمام معرفی کاندیداهای هیئت مدیره، نوبت به معرفی سه کاندیدای بازرس انجمن رسید. در این بین تنها محسن هاشم‎زاده پشت تریبون قرار گرفت و سخنان کوتاهی را ایراد کرد. وی پس از معرفی خود، چند نکته را به ‏عنوان تذکر به خود و دوستان بیان داشت. هاشم‏ زاده در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: دوستان قدر این تشکل‏ ها و فرصت‏ های طلایی را بدانیم و هر یک به تک تک تعهدات و وظایفمان پایبند باشیم و به نحو احسن و با رعایت کامل اخلاق حرفه‏ ای عمل کنیم. باید گله‏ های گذشته را کنار گذاشت و کاری نکرد که باعث تفرقه شود. همه باید دست به دست هم دهیم و از ظرفیت و فرصت ‏های یکدیگر به بهترین نحو استفاده کرده و در پی انتخاب فرد اصلح باشیم.
در ادامه رای‏ گیری به ‏صورت مخفی انجام شد و این افراد به ‏عنوان منتخبان دور دوم انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران برای یک دوره سه ساله معرفی شدند:
اعضای اصلی هیئت مدیره:
وحید جلالی ‏پور، سیدرضا دستمالچی، سیدمحمد عزیزی، رضا کاظمی، اکبر معتضدی
اعضای علی‏ البدل هیئت مدیره:
سیدسعید ابن‏ الرضا و علی جوان
ناظران انجمن:
حسین محمدی‏ نیک و پیمان خلیل‏ زاده
ناظر علی ‏البدل:
محسن هاشم‎زاده

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 101و 102 ــ اسفند 94


ثبت نظر

ارسال