رئیس هیات ‌مدیره پنجره‌ساز صنعت عنوان کرد:

نبود استاندارد و نظارت، باعث عملکرد مختلف شرکت‌ها شده است

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس هیات مدیره پنجره‌ساز صنعت گفت به دلیل اینکه استاندارد و نظارتی در صنعت دروپنجره در کشور وجود ندارد، هر شرکت تولیدکننده به‌صورت جداگانه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.
  • سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 ساعت 9:57

وحید جلالی‌پور در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: خرید و استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت به هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های هر شرکت مربوط است. به‌این‌ترتیب، برخی از شرکت‌های تولیدکننده برای اینکه هزینه تولید را کاهش دهند، از مواد اولیه باکیفیت استفاده نمی‌کنند و کیفیت را فدای کمیت می‌کنند.

رئیس هیات ‌مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت در خصوص روش‌های رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی، اذعان کرد: برای رنگ‌آمیزی پروفیل از روش آنادایزینگ و پادرکوتینگ استفاده می‌شود و تفاوت مشخص و قابل‌توجهی بین این دو روش وجود ندارد. اگر مراحل آبکاری به‌درستی رعایت شود، پروفیل رنگ‌شده به روش آنادایزینگ مزیتی نسبت به پادرکوتینگ ندارد.

جلالی‌پور توضیح داد: روش پادرکوتینگ دارای یک فرآیند شیمیایی و مکانیکی است و به همین دلیل باید به انجام فرآیند آن دقت بیشتری شود چون نحوه پاشیدن رنگ بر سطوح آلومینیومی از اهمیت بالایی برخوردار است. این روش، یک روش الکترواستاتیک است، همچنین کوتینگ و حجم رنگ مورداستفاده در این روش نیاز به دقت دارد و از طرفی، پروفیل تولید و به‌کاربرده شده باید سطح یکنواختی داشته باشد. به همین منظور شاید رنگ‌آمیزی پروفیل‌ها به این روش با سختی و چالش بیشتری همراه باشد.

وی در ادامه گفت: در روش آنادایزینگ سطوح رنگ‌آمیزی شده از یکنواختی بیشتری برخوردار است، درصورتی‌که در روش پادرکوتینگ، یکنواختی رنگ‌آمیزی به‌درستی انجام نمی‌شود.

دبیر انجمن دروپنجره ایران اذعان کرد: در کشور تعداد معدودی از شرکت‌های تولیدکننده در زمینه رنگ‌آمیزی می‌توانند محصولات باکیفیت و مرغوبی را تولید کنند البته در رنگ‌های پادرکوتینگ، به دلیل اینکه مواد اولیه (رنگ پودری) باید وارد شود و رنگ‌های تولیدی در کشور دارای استانداردهای بین‌المللی نیست، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

وی مطرح کرد: ضخامت رنگ پودری به‌کاربرده شده در روش پادرکوتینگ باید بین 60 تا 75 میکرون باشد البته این میزان رنگ کمکی به استحکام و مقاومت پروفیل نمی‌کند بلکه جزو ملزومات این روش است که موجب زیبایی بیشتر پروفیل و دوام و ماندگاری رنگ می‌شود.

رئیس هیات ‌مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت بیان کرد: رنگ پادرکوتینگ همانند آنادایزینگ با مناطق آب و هوایی مختلف کشور سازگاری دارد، البته در این روش باید مرحله اچ‌کاری، زیرسازی اولیه و پاشیدن رنگ به‌درستی و با دقت انجام شود، به همین دلیل تفاوتی میان محصول نهایی تولیدشده در هرکدام از این دو روش وجود ندارد.

رئیس هیات ‌مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت عنوان کرد: در ابتدای تاسیس این شرکت، تنها در زمینه تولید دروپنجره یوپی‌وی‌سی فعالیت می‌کردیم که در سال‌های اخیر سبد محصولات خود را گسترده‌تر کردیم. در همین راستا، ازآنجایی‌که سیستم‌های پنجره و کرتین‌وال به دانش بالایی نیاز دارد، کوشش کردیم تا دانش لازم در این زمینه را کسب کنیم و دانش فنی به‌روز شده‌ای را در زمینه تولید پنجره‌های آلومینیومی به کار بردیم.

وی بیان کرد: شرکت پنجره‌ساز صنعت (پن ساز) بیش از ربع قرن است که در زمینه تولید دروپنجره و نمای ساختمان فعالیت دارد و محاسبات، ساخت و اجرا برای پنجره، در، نمای ساختمان، خدماتی از قبیل طراحی در انواع مختلف نمای کرتین‌وال، نمای فریم‌لس، نمای یونیتایز کامپوزیت، ترکیبی و غیره با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط محیطی و طبیعی بنا به وضعیت ساختمان کلیه نکات مربوط را محاسبه و سیستم مناسب را طراحی و ساخت و اجرا می‌کند. این شرکت، افتخار همکاری با نهادهای مختلف و انبوه‌ساز همچنین اجرای هزاران پروژه ساختمانی در قالب خانه‌های مسکونی، ویلاها، مجتمع‌های تجاری، برج‌های مسکونی برای کارفرمایان شخصی، نیمه‌دولتی یا دولتی را در کارنامه خود دارد.

جلالی‌پور در پایان گفت: در گذشته توانستیم اقدام به خرید ماشین‏‌آلات و خط تولید پیشرفته‏‌ای از کشور آلمان کنیم که البته ازآنجاکه این اقدامات هم‌زمان با وضع تحریم‏‌های بین‌‏المللی علیه ایران بود، با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدیم اما به‌هرحال با پشت سر گذاشتن همه این معضلات، سرانجام واحد تولیدی مجهز، کامل و به‌‏روزی را فراهم کردیم.

 


ثبت نظر

ارسال