رئیس هیات ‌مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت:

نبود تقاضا، فعالیت‌های تولیدی را به تعویق انداخته است

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس هیات ‌مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت گفت: بودجه دولت هنوز برای پروژه‌های عمرانی مشخص نشده و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا بلاتکلیف هستند؛ به همین دلیل نمی‌توان در سال جاری، انتظار اقدامات توسعه‌ای یا برنامه‌ریزی مشخصی برای تولید داشت.
  • شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 23:41

وحید جلالی‌پور در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بحران مالی که برای ایران بر سر مسئله FATF به وجود آمد و همچنین افزایش نرخ ارز در هفته‌های اخیر موجب شد که بیشترین کاهش تقاضا را در صنعت تولیدی دروپنجره داشته باشیم.

وی بیان کرد: این بحران‌های اقتصادی موجب شده که 80 درصد شرکت‌های تولیدکننده دروپنجره تعطیل یا نیمه تعطیل شوند و درصورتی‌که این مشکلات برطرف نشود، در سال 1399 رونق تولید در این زمینه نخواهیم داشت.

دبیر انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران در ادامه گفت: این عوامل متعدد در خصوص تامین مواد اولیه آلومینیومی نیز تاثیرگذار بوده و مشکلاتی در این زمینه برای شرکت‌های تولیدکننده بالادستی ایجاد کرده است. عامل اصلی و تاثیرگذار بر فعالیت تولیدکنندگان دروپنجره نیز، کاهش میزان فعالیت ساختمان‌سازی در کشور است. معمولا در ماه‌های پایانی سال، بودجه صنعت ساختمان‌سازی مشخص می‌شود و سفارش‌ها و تقاضاها داده می‌شود که این امر در سال 1398 رخ نداد و تقاضایی اعلام نشد.

جلالی‌پور هشدار داد: تغییرات نرخ ارز، افزایش میزان دستمزدها، تصمیم‌گیری‌های جدید مدیران و... طی ماه‌ پایانی سال 1398 و آغاز سال جدید، موجب شد بازار تمام محصولات دچار رکود شود و تمام اقدامات تولیدی به ماه‌های آتی که بازار به ثبات برسد، واگذار شد. این وقفه در فعالیت‌های تولیدی به تمام تولیدکنندگان صدمه می‌رساند و خسارات مالی زیادی را برای شرکت‌ها به همراه دارد.

رئیس هیات ‌مدیره شرکت پنجره‌ساز صنعت در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت، سال 1399 با شیوع بیماری کرونا همراه شد که زمینه‌ساز کسادی و بحران در صنایع تولیدی کشور شده است؛ به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود حجم تولید و تجارت به‌شدت کاهش یابد و درواقع سال جدید وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان و صنعت‌گران به‌مراتب بدتر و سخت‌تر از سال گذشته شود.

وی افزود: بودجه دولت هنوز برای پروژه‌های عمرانی مشخص نشده و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بلاتکلیف هستند. به همین دلیل نمی‌توان در سال جاری، انتظار اقدامات توسعه‌ای داشت. درواقع، زمانی که تمام اقدامات اساسی به حداقل پنج ماه دیگر واگذار شده، نمی‌توان برای تولید برنامه‌ریزی مشخصی کرد.


ثبت نظر

ارسال