احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان تا پایان امسال

پنجره‌ایرانیان؛ به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور تا پایان امسال در قالب طرح احداث مسکن محرومین ۴۰ هزار واحد ویژه اقشار نیازمند در مناطق روستایی کشور احداث و واگذار خواهد شد.
  • شنبه 11 مرداد 1399 ساعت 10:22

به گزارش ایسنا، عزیزالله مهدیان پنج‌شنبه ۹ مرداد در حاشیه کلنگ زنی احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومین در مناطق روستایی فارس در روستای دودمان شیراز که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار شد، اظهار کر: در قالب احداث طرح مسکن محرومین پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره از سوی بنیاد مسکن و سازمان برنامه‌وبودجه پیش‌بینی ‌شده است.

او با بیان اینکه طیف وسیعی از اقشار کم‌درآمد روستایی و خانوارهای کم‌بضاعت زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند، گفت: خانه‌دار شدن اقشار کم‌بضاعت روستایی که شریف‌ترین اقشار جامعه ما هستند، افتخاری است که نصیب خادمان و خدمت‌گزاران مردم می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه رسیدگی به امور محرومین و تلاش برای ایجاد سرپناه برای این اقشار بخشی از آرمان‌های بنیاد مسکن و از آموزه‌های اصلی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: احداث ۲۰ هزار واحد از طرح یادشده تاکنون به پایان رسیده است.

مهدیان، افق زمانی اجرای طرح ویژه مسکن محرومین با مشارکت و همراهی سازمان برنامه‌وبودجه را یک‌ساله اعلام کرد و گفت: در این افق یک‌ساله تلاش می‌شود تا شرایط لازم برای اقشار آسیب‌پذیر در مناطق روستایی برای بهره‌مندی از طرح مسکن محرومین فراهم شود.

او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از حوادث سیل و زلزله در کشور، گفت: حداکثر تا پایان مهرماه امسال واحدهای مسکونی زلزله‌زده که سال گذشته دچار آسیب و خسارت شدند تکمیل‌شده و تحویل متقاضیان می‌شوند.

مهدیان با اشاره به اینکه در سراسر کشور پنج میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی، بهسازی شده‌اند، گفت: بهسازی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی با همت بنیاد مسکن و با تهیه نقشه و انجام خدمات مهندسی انجام شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: شروع احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس با حضور معاون رئیس‌جمهور آغازی بر خانه‌دار شدن طیف وسیعی از افراد بی‌بضاعت روستایی است.

عطاءالله زمانی ادامه داد: بنیاد مسکن با اولویت دادن به احداث این واحدهای مسکونی در راستای عمل به آموزه‌های معنوی که این بنیاد بر پایه آن استوار است تلاش می‌کند تا پایان امسال این طرح را به سرانجام برساند.

او با بیان اینکه این طرح در روستای دودمان شهرستان شیراز کلید خورد، گفت: در قالب طرح مسکن محرومین ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض به متقاضیان ساخت یک واحد ۶۰ مترمربعی اعطا می‌شود.

زمانی عنوان کرد: احداث این نوع سرپناه ویژه خانوارهایی است که در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند از تسهیلات و امکانات مسکن بهره‌مند باشند.


ثبت نظر

ارسال