مساحت مسکن ملی از ۵۰ تا ۹۰ متر

پنجره‌ایرانیان؛ آن‌طور که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرده متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران بین ۵۰ تا ۹۰ مترمربع تعیین شده است؛ اوایل ماه جاری نیز مدیرعامل شهرهای جدید هزینه ساخت هر متر از این واحدها را ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان اعلام کرد.
  • چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت 12:3

به گزارش ایسنا، طرح نهضت ملی مسکن که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون حدود ۱.۵ میلیون واحد آن به مرحله‌ی ساخت رسیده با قیمت تمام‌شده به متقاضیان تحویل داده می‌شود. در این خصوص متراژ نیز بنا مدیرکل راه و شهرسازی استان گفته است: بر اساس تایید کمیسیون ماده ۵ استان و تاییدیه نقشه‌های معماری توسط این اداره کل، متراژ واحدها از ۵۰ مربع متر تا ۹۰ مترمربع به پیمانکاران ابلاغ شده است.

از طرف دیگر اوایل ماه جاری علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شهرهای جدید درخصوص قیمت واحدهای این طرح اعلام کرد: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر اساس سه پارامتر هزینه ساخت، آماده‌سازی و محوطه‌سازی انجام می‌شود. در حال حاضر هزینه ساخت هر مترمربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون است که به این رقم هزینه آماده‌سازی و محوطه‌سازی هم اضافه می‌شود که بر عهده متقاضی است.

آورده عضو متناسب با متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن برای هر پروژه متفاوت است و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد میزان ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت توسط دولت به پروژه‌ها پرداخت می‌شود. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان مثل پرند با سایر شهرها یکسان است.

آن‌طور که حسین جنتی اعلام کرده هم‌اکنون طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، شهریار و رباط‌کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و همچنین پروژه‌های جدید در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، رباط‌کریم، نصیرشهر با میانگین ۵ درصد (در مرحله خاک‌برداری و تجهیز کارگاه) در حال اجرا است.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر جدید ایوانکی امکان ثبت‌نام به‌صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد، افزود: تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر هستند.


ثبت نظر

ارسال