نگرش سنتی مدیران صنعت آلومینیوم، پاسخگوی نیاز مشتریان نیست!

پنجره ایرانیان؛ عدم شناخت و آگاهی کافی مشتریان و متقاضیان از محصولات و خدمات ارائه‌شده در صنعت دروپنجره آلومینیومی، در گذشته و حال، موجب بی‌کیفیت شدن، محصولات تولیدشده در داخلی شده است. این عدم شناخت و کنترل نکردن محصولات نهایی، سبب شده که دست فعالان این صنعت برای ارائه محصولات و خدمات بی‌کیفیت همواره باز باشد همچنین ممکن است تولیدکنندگان به دلیل عدم آگاهی از جزئیات و استانداردهای لازم این حوزه، محصولات مرغوبی به بازار ارائه ندهند و همین علت سبب پس رفت صنعت و عدم به‌روز شدن آن شود.
  • چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 16:37

به گزارش فلزات آنلاین، حسن سعیدی مدیرعامل گروه شرکت‌های شینا، نوشت: در حال حاضر، در بازار دروپنجره آلومینیومی، تغییراتی شکل گرفته است و روند سفارش‌دهی توسط برخی از مصرف‌کنندگان به شیوه درست‌تری انجام می‌شود، برای مثال با توجه به رزومه شرکت، مشاهده سایت، نمونه محصولات و ...، سفارش صورت می‌گیرد.

همچنین، رضایت‌نامه‌های کارفرمایان قبلی، دریافت نمونه شاهد و سمپل، بازدید از پروژه‌های اجراشده قبلی توسط فروشنده، استعلام از کارفرما برای تعیین صلاحیت، گواهی‌نامه‌ها و مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه و ... توانسته به مشتریان جهت سفارش و دریافت خدمات، کمک کند.

اگر به‌دقت به عملکرد تولیدکنندگان در چند سال اخیر توجه کنیم، متوجه می‌شویم آن‌هایی که در حال حاضر در بازار حضور دارند، تغییری در نگرش رویکرد سنتی خود ایجاد کرده‌ و توانسته‌اند رویکرد سیستمی را در شرکت خود جایگزین کنند.

فعالان صنعت دروپنجره، به‌جای بهره‌گیری از استانداردهای لازم و ایجاد وجه تمایز با خلاقیت و نوآوری، بیشتر دنبال کپی‌کاری و الگوبرداری، آن‌هم به شیوه‌های غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی هستند، برای مثال می‌توان به تولید پروفیل‌های آلومینیومی برای نصب هندریل‌های شیشه‌ای اشاره کرد که در این خصوص شرکت‌های تولیدکننده، کپی را به طراحی و ابتکار تازه ترجیح داده‌اند، علاوه بر این؛ به‌ندرت می‌توان در این زمینه تولید محصول استانداردی را شاهد بود.

گفتنی است برای تولید این نوع پروفیل بایستی بر طبق استاندارد DIN آلمان، شیشه 10 سانت در پروفیل آلومینیومی قرار بگیرد اما تولیدکنندگان این صنعت در داخل کشور، باوجود ساخت و تولید قالب‌ها و پروفیل‌های زیاد، همچنان با سایزهای غیراستاندارد و غیراصولی 4،6،7 و 8 سانت، پروفیل را داخل شیشه قرار می‌دهند که این اقدام استحکام، امنیت و استاندارد محصول نهایی تولیدشده را از بین می‌برد و این امر نشان از عدم پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه‌ای در فرآیند عرضه و تقاضا دارد.

در حال حاضر بازار فروش در، پنجره و نماهای ساختمانی، دارای دورنمایی خوب و امیدوارکننده است و پیش‌بینی می‌کنیم روزبه‌روز وضعیت این صنعت بهتر شود به‌شرط اینکه تولیدکننده و خدمات‌دهندگان این صنعت، متناسب با تکنولوژی موجود در جهان حرکت کنند و تولیدات خود را به‌روز نمایند تا قابلیت رقابت و فعالیت در بازار داخل را داشته باشند همچنین برای صادرات محصولات به بازارهای کشورهای عراق، سوریه و عمان باید محصولات از سطح بالایی برخوردار باشند البته حمایت دولت و سازمان‌های ذی‌ربط در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

فعالین حوزه تولید و خدمات در، پنجره و نماهای آلومینیومی به روش‌های سنتی و رابطه‌ای، عادت دارند و از این طریق تاکنون توانسته‌اند محصولات بی‌کیفیت و فاقد ضمانت‌نامه را به‌راحتی بفروشند اما از این به بعد، شرایط بسیار متفاوت خواهد بود و این تغییر و تحول، امکان دارد به ضرر خیلی‌ها تمام شود مگر اینکه مدیران این کسب‌وکار به فکر به‌روز کردن و تغییر و تحول در نگرش خود، منابع انسانی، محصولات و خدماتشان باشند و در این خصوص خود و سازمانشان را با آموزش و تکنیک‌های کاربردی مجهز نمایند و تاخیر در اقدام برای این موضوع همین لحظه‌ نیز دیر است! در حال حاضر میزان نقدینگی در این صنعت کاهش پیدا کرده است اما برای شرکت‌های خوب و به‌روز، هنوز کار هست.


ثبت نظر

ارسال