تولید حدود سه هزار تن شمش آلومینیوم در جاجرم

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر مجتمع آلومینای ایران گفت: در نیمه نخست امسال، حدود سه هزار تن شمش آلومینیوم در کارخانه آلومینای جاجرم تولید شده است و برای افزایش تولید باید شمار دیگ‌ها از ۲۰ دیگ عملیات به ۷۰ دیگ برسد.
  • دوشنبه 22 مهر 1398 ساعت 13:16

به گزارش ایرنا، امیر تردال درباره میزان تولید پودر آلومینا در این کارخانه نیز گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۱۷ هزار تن از این محصول تولید شد که پنج هزار و ۵۰۰ تن کمتر از برنامه هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تولید پودر آلومینا در این واحد تا پایان سال جاری هم بیش از ۲۴۰ هزار تن پیش‌بینی‌ شده است که به علل مختلف هم‌اکنون از برنامه عقب هستیم.

تردال با اشاره به اینکه نیمی از بوکسیت موردنیاز شرکت آلومینای ایران در واحد شهرستان جاجرم، از معدن تاش استان سمنان برداشت و تامین می‌شود، گفت: امسال تامین این خوراک در آن استان با مشکل مواجه شد.

 وی تصریح کرد: مردم و «ان. جی. اوها» در منطقه تاش سمنان معتقدند که برداشت از این معدن، سبب آلودگی در منابع آبی شده است اما آزمایش‌های انجام‌شده بر نمونه‌ها که در دانشگاه شاهرود، شیراز و نیز در یک آزمایشگاه کشور خارجی انجام شد، بر نگرانی‌ها در این زمینه پایان داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح‌های اجرایی ما در معدن تاش استان سمنان هنوز به پایان نرسیده است گفت: این شرکت برای برطرف کردن نگرانی‌های مردم منطقه اقدام به کاشت درختان و ایجاد آبشخور برای حیات‌وحش کرده است.

تردال در ادامه اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، ۱۰۲ هزار تن آلومینا، ۸۰۰ هزار تن آلفا آلومینا و پنج هزار و ۸۰۰ تن هیدرات فروخته شده است.

هیدرات به ماده‌هایی در شیمی معدنی و شیمی آلی می‌گویند که حاوی آب هستند.

آلفا آلومینا در تولید سرامیک‌های صنعتی، تولید سرامیک‌های مهندسی، نسوزها، لعاب، کاتالیست، نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.

معادن بوکسیت جاجرم در ۱۰ کیلومتری شمال شرق جاجرم در خراسان شمالی واقع شده است.

 

 


ثبت نظر

ارسال