رشد ۲۶ درصدی تولید شمش آلومینیوم در سال

پنجره‌ایرانیان؛ طبق آمار ارائه‌شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تولید شمش آلومینیوم طی سال ۱۴۰۰ از ۵۶۲ هزار تن نیز فراتر رفته که نشان از رشد قریب به ۲۶ درصدی آن نسبت به میزان تولید محصول معدنی طی یک‌ساله ۱۳۹۹ است.
  • دوشنبه 29 فروردین 1401 ساعت 15:2

به گزارش فلزات آنلاین، طبق آمار ایمیدرو، درمجموع یک‌ساله ١۴٠٠، چهار شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم کشور ۵۶۲ هزار و ۶۴۹ تن شمش تولید کردند که نسبت به ۴۴۶ هزار و ۸۳۶ تنی تولید در سال ۱۳۹۹ رشد ۲۶ درصدی داشته است.

از مجموع آلومینیوم تولید کشور در سال گذشته، به ترتیب‌ سهم شرکت سالکو ۱۹۷ هزار و ۶۱۰ تن، ایرالکو ۱۷۷ هزار و ۵۸ تن، المهدی ۱۵۰ هزار و ۷۳۸ تن و آلومینای ایران ۳۷ هزار و ۲۴۳ تن تولید ثبت شده است.

همچنین در سال گذشته، بیش از ۲۳۰ هزار تن پودر آلومینا توسط شرکت آلومینای ایران تولید شده است. درحالی‌که طی ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ حدود ۲۳۱ هزار و ۶۱۲ تن پودر آلومینا تولید شد این میزان با افت ۰.۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۰ هزار و ۶۸۲ تن رسیده است.

علاوه بر پودر آلومینا، تولید بوکسیت (ماده اولیه مرود نیاز برای تولید پودر آلومینا) در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ با کاهش ۱۸ درصدی تولید روبرو شد. شرکت آلومینای ایران طی سال ۱۴۰۰، قریب به ۶۹۸ هزار و ۱۴۹ تن بوکسیت تولید کرده است. در سال ۱۳۹۹، ۸۴۶ هزار و ۴۵۲ تن بوکسیت به مرحله تولید رسیده بود.


ثبت نظر

ارسال