کاهش تولید آلومینا و افزایش تولید شمش خالص آلومینیوم در سال 99

پنجره‌ایرانیان؛ بر اساس گزارش عملکرد یک‌ساله تولید محصولات منتخب معدنی طی سال ۱۳۹۹ و مقایسه آن با مجموع عملکرد آن‌ها در سال ۱۳۹۸، از بین ۱۰ محصول منتخب معدنی، هشت محصول با رشد تولید مواجه شده‌اند. در میان آن‌ها تنها تولید آلومینا و ظروف چینی افت کرده اما در مقابل شمش آلومینیوم خالص با رشد بیش از ۵۵ درصدی رکورد زده است.
  • یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 ساعت 12:26

به گزارش ایسنا، طبق آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، از ۱۰ محصول منتخب معدنی موردبررسی قرار گرفته در این گزارش، طی یک سال گذشته، تولید شمش آلومینیوم خالص با بیشترین میزان رشد و پس‌ازآن به ترتیب کاتد مس، سیمان، فولاد خام، محصولات فولادی، شیشه جام، کنسانتره زغال‌سنگ و ظروف شیشه‌ای میزان تولیدشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ است. این در حالی است که ظروف چینی و آلومینا، کاهش تولید را طی سال ۱۳۹۹ نسبت سال ۱۳۹۸ تجربه کرده‌اند.

طبق آمار، همان‌طور که اشاره شد شمش آلومینیوم خالص در مدت مذکور بیشترین درصد رشد را به خود اختصاص داده است. این محصول معدنی به میزان ۴۴۶ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده که نسبت به ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تن تولیدشده در سال ۱۳۹۸، رشد ۵۵.۵ درصدی داشته است.

در مدت مورد بررسی این گزارش برای سال ۱۳۹۹، آلومینا ۱.۸ درصد کاهش تولید را نسبت به سال ۱۳۹۸ تجربه کرده ‌است. آلومینا در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، قریب به ۴۱۰۰ تن کمتر تولیدشده و از ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ تن تولید در تمام سا ۱۳۹۸، به ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تن در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ رسیده است.


ثبت نظر

ارسال