چین دلیل اصلی کمبود بازار آلومینیوم در ۲۰۱۹!

پنجره‌ایرانیان؛ قیمت آلومینیوم شانگهای بالاتر از قیمت‌های آلومینیوم LME است زیرا کاهش عرضه داخلی باعث افزایش قیمت‌ها شد، درحالی‌که تقاضای ضعیف در سایر نقاط جهان بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را تحت‌فشار قرار می‌دهد. این شرایط احتمالا در میان‌مدت ادامه خواهد یافت.
  • دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 15:15

قیمت آلومینیوم پایه در ابتدای اکتبر به ۱۶۹۷ دلار در تن رسید که کمترین میزان از ژانویه ۲۰۱۷ است و نیز نسبت به ماه مارس به علت تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین، ۱۲% کاهش یافت. قیمت‌ها در بازار فلزات شانگهای در حال حاضر در محدوده‌ ۱۴۰۰۰ یوآن در تن یا ۱۹۶۵ دلار در تن است.

به‌طورمعمول این قطع ارتباط خیلی طول نخواهد کشید زیرا در این صورت چین صادرات کمتری خواهد داشت. این به معنای عرضه فراوان در بازار داخلی است که بر روی قیمت‌ها فشار خواهد آورد؛ اما تقاضا از تولیدکنندگان داخلی در حال افزایش است و همین امر باعث بالا رفتن قیمت‌ها خواهد شد. چین ۵۵% از کل عرضه جهانی آلومینیوم را به خود اختصاص داده است. داده‌ها نشان می‌دهد که تولید آلومینیوم چین سالانه ۱۳% کاهش داشته است و طی ماه‌های ژانویه تا آگوست ۲۰۱۹، به ۲۱ میلیون تن رسیده است.

انتظار می‌رود شکاف بین عرضه و تقاضا در چین با موجودی‌ای در حدود هفت میلیون تن که تا ۲۰۱۰ پیش‌بینی شده است، پوشانده شود.

وود مکینزی برای سال ۲۰۱۹ در حدود یک‌میلیون تن کسری را به دلیل افت چین، پیش‌بینی کرد. چین در نیمه دوم ۲۰۱۹، ۳ میلیون تن از ظرفیت تولید را متوقف کرد و امسال نیز مقدار بیشتری به آن اضافه کرد ازجمله تعطیلی گروه Xinfa و Hangqiao.

پیش‌بینی می‌شود موجودی جهانی آلومینیوم تا آخر امسال به ۱۲ میلیون تن برسد و تقاضای جهانی در ۲۰۱۹، ۱.۱% رشد خواهد کرد.

 


ثبت نظر

ارسال