کمبود انرژی در چین و افزایش تقاضا در بازار آلومینیوم

پنجره‌ایرانیان؛ کمبود انرژی در چین می‌تواند منجر به تقاضای بالاتر برای مس و آلومینیوم شود، زیرا محدودیت‌های برق نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری در شبکه تامین آن را برجسته می‌کند.
  • شنبه 12 شهریور 1401 ساعت 10:24

به گزارش فلزات آنلاین به نقل از ANZ، پکن برای افزایش سرمایه‌گذاری در شبکه برق خود برنامه‌ریزی کرده بود، اما کمبود شدید برق مانند آنچه در استان سیچوان چین در این ماه رخ داد، می‌تواند پروژه‌هایی را با هدف تامین انرژی تجدیدپذیر در سراسر چین سرعت بخشد.

فلز مس نیز در پروژه‌های انرژی خورشیدی و بادی استفاده می‌شود. افزایش تقاضا مس نه‌تنها در کابل‌های برق، بلکه از طریق ساخت پنل‌های خورشیدی نیز ایجاد می‌شود. عزم چین برای نصب زیرساخت برای ارائه 1200 گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر تا سال 2025 به 3 میلیون تن مس اضافی نیاز دارد که تقاضای مس سالانه از انرژی خورشیدی و بادی را نزدیک به 1 میلیون تن افزایش خواهد داد.

موسسه ANZ رشد تقاضای مس چین خود را در سال 2022 از 2.2 درصد به 3.6 درصد در سال 2022 افزایش داد و پیش‌بینی کرد که با افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت برق، رشد به 6.5 درصد در سال 2023 افزایش یابد که این امر بازار مس را در حالت کسری نگه می‌دارد.

همچنین این موسسه می‌گوید: «سرمایه‌گذاری در خطوط فشارقوی برای انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر به مراکز عمده جمعیت چین، فرصت بزرگی برای صنعت آلومینیوم است.» و اضافه کرد که بیش از 12 درصد آلومینیوم مصرفی در چین در بخش کابل‌های برق است.

رشد تقاضا برای آلومینیوم که عرضه در آن به دلیل کمبود انرژی در اروپا کم است، در سال 2022 3.1 درصد رشد می‌کند که نسبت به پیش‌بینی قبلی 2.6 درصد ارتقاء یافته است و رشد سال 2023 می‌تواند به 4 درصد برسد. در این گزارش آمده است: «با توجه به این امر بازار باید شاهد افزایش کسری باشد و فشار صعودی بیشتری بر قیمت آلومینیوم وارد کند.


ثبت نظر

ارسال