تامین زمین قانون جهش تولید مسکن با قوت دنبال می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: موضوع تامین زمین برای قانون جهش تولید مسکن با قوت در کشور دنبال می‌شود.
  • دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت 11:0

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی روز ۱۷ بهمن‌ماه در مراسم کلنگ‌زنی پروژه کوی زیتون در غرب زنجان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن، قانون خوب و مترقی است که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اظهار کرد: طبق این قانون، دولت باید طی چهار سال ۴ میلیون مسکن تولید کند که بر اساس ثبت‌نام‌هایی که در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته، این تعداد بیش از نیاز مردم بوده است.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته اقدامات بسیار مهم و موثری جهت تامین زمین برای ۴ میلیون مسکن انجام شده است، ادامه داد: کار احداث بسیاری از این واحدها شروع شده و امیدوارم آنچه به‌عنوان تعهد به مردم داریم، بتوانیم در زمان مقرر به اتمام برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه گام دوم، بهبودی و ایجاد تحول در بخش حمل‌ونقل کشور در زمینه هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای است، تاکید کرد: این موضوع نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در ادامه این برنامه ویدئوکنفرانسی، با بیان اینکه در راستای طرح نهضت ملی مسکن طی چهار ماه گذشته که از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد، قریب به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین برای تولید مسکن تامین شده است، عنوان کرد: این میزان معادل ۷۰ درصد نیاز مسکن شهری برای چهار سال است.

محمود محمودزاده با بیان اینکه از این تعداد قریب به یک میلیون با کاربری مسکونی آماده‌به‌کار بوده و ۱۱۲ هزار واحد نیز از این، طی ماه‌های گذشته شروع شده است، گفت: امروز نیز به مناسبت دهه‌ مبارک فجر، ۲۰۹ هزار واحد از این پروژه‌ها کلنگ‌زنی می‌شود که در استان‌های مختلف به‌صورت هم‌زمان و در استان زنجان به‌صورت پایلوت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با این ایام، تعدادی واحد از پروژه‌های قبلی مانند مسکن مهر و اقدام ملی مسکن نیز در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: تعدادی پروژه نیز در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده تقدیم مردم خواهد شد.

محمودزاده با اشاره به اینکه امروز از ۲۰۹ هزار واحد کلنگ‌زنی، بیشترین تعداد متعلق به استان خراسان‌رضوی و سیستان و بلوچستان است، یادآور شد: این امر حاکی از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و تامین مسکن برای گروه‌های کمتر برخوردار است.

استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه طی سال آینده برای همه استان‌ها هدف‌گذاری رشد اقتصادی انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به همین موضوع، استان زنجان نیاز به ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف دارد.

محسن افشارچی با بیان اینکه سهم مسکن ملی در این زمینه به‌صورت تقریبی ۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امیدواریم مجموعه راه و شهرسازی در این زمینه با توجه به اقدامات انجام شده، حضور فعالانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌گذاری عظیمی که در حوزه مسکن انجام می‌شود، نمی‌خواهیم صرفاً ارزش‌افزوده این حرکت ساختمان و مسکن باشد، تاکید کرد: پس از پایان پروژه‌ها انتظار ارتقای توان پیمانکاران و مشاوران استان را داریم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با یادآوری اینکه با توجه به مشکلاتی که در مسکن‌های کثیرساز قبلی داشتیم، باید تلاش کنیم آسیب‌های اجتماعی در این مسکن‌ها به حداقل برسد، تصریح کرد: افتتاح این پروژه‌ها منوط به تکمیل زیرساخت‌ها و برنامه‌هایی است که نیاز زندگی مردم است.

افشارچی با تاکید بر اینکه در ساختمان‌هایی که به‌تازگی احداث می‌شود از تکنولوژی‌های جدید بهره خواهیم برد، خاطرنشان کرد: این موضوع در طولانی‌مدت باعث صرفه‌جویی مالی و افزایش کارآمدی می‌شود.


ثبت نظر

ارسال