مدیرعامل آلومینیوم کهن بنیاد: ارتقای خطوط تولید باعث افزایش کیفیت محصولات می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم کهن بنیاد اراک گفت: در طی یک سال اخیر، علی‌رغم تشدید تحریم‌ها و تاثیر شیوع کرونا بر بازار فلزات، هیچ‌گونه افتی در کیفیت مواد اولیه مشاهده نکرده‌ایم و با به‌روزرسانی و ارتقای خطوط تولید توانسته‌ایم کیفیت محصولات خود را افزایش دهیم که نتیجه آن، حفظ مشتریان قدیمی و جذب متقاضیان جدید بوده است.
  • سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت 11:48

مصطفی دخایی در گفتگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت آلومینیوم کهن بنیاد اراک حدود 20 سال سابقه کار در زمینه تولید دروپنجره دارد و حدود پنج سال است که در زمینه تولید تیغه کرکره آلومینیومی و در‌های اتوماتیک، فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید این شرکت ماهانه 120 تا 130 تن بوده که تمام ظرفیت آن نیز فعال است.

وی عنوان کرد: وضعیت فروش این شرکت در 6 ماه ابتدایی سال جاری ازنظر سفارش و سودآوری مطلوب و رضایت‌بخش بود. اگرچه از ابتدای امسال تاکنون، افزایش بیش‌ازاندازه نرخ ارز و به دنبال آن، افزایش قیمت آلومینیوم، تمام تولیدکنندگان ازجمله شرکت ما را تحت‌فشار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کهن بنیاد به تاثیر تحریم‌ها بر صنایع فلزی کشور اشاره کرد و گفت: ما برای تولید محصولات خود از ضایعات و شمش خالص آلومینیومی استفاده می‌کنیم. لازم به ذکر است که شمش خالص آلومینیومی مورداستفاده، محصول شرکت ایرالکو است که از طریق بورس کالا آن را تهیه می‌کنیم. در طی یک سال اخیر، علی‌رغم تشدید تحریم‌ها و تاثیر شیوع کرونا بر بازار فلزات، هیچ‌گونه افتی در کیفیت مواد اولیه مشاهده نکردیم؛ درنتیجه، کیفیت محصولات تولیدی شرکت بنیاد کهن اراک نیز مانند سابق بوده است. به همین دلیل توانستیم مشتریان چندساله خود را در این شرایط بحرانی نیز حفظ کنیم.

دخایی در تشریح چالش‌های به وجود آمده در این مدت، بیان کرد: بیش از هر چیزی، نوسانات نرخ ارز ما را دچار سردرگمی کرده است. علاوه بر تولیدکنندگان، مشتریان محصولات نهایی نیز، تصمیم گرفته‌اند که میزان خرید را کاهش دهند تا ثبات قیمتی بر نرخ ارز و سایر قیمت‌ها حکم‌فرما شود. علاوه بر جهش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار، شیوع کرونا نیز به این وضعیت دامن زده و شرایط معاملات را بیش‌ازپیش آشفته‌تر کرده است. البته در همین آشفتگی بازار، برخی افراد سودجو همچنان از طریق رانت به سودآوری مشغول هستند و حتی توانسته‌اند منافع بیشتری از قبل به دست آورند.

مدیرعامل آلومینیوم کهن بنیاد در خصوص برنامه توسعه‌ای این شرکت، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون در نظر داشته‌ایم که از کوره‌های DC جدیدتر و پیشرفته‌تری بهره‌مند شویم و همچنین خط آنادایزینگ مجموعه را به‌روزرسانی کنیم. در سال گذشته موفق شدیم یک دستگاه پرس اکستروژن به خط تولید اضافه کنیم و امیدوار هستیم این روند به‌روزرسانی برای سایر تجهیزات و ماشین‌آلات مجموعه نیز ادامه داشته باشد. لازم به ذکر بوده خط الکترواستاتیک و دستگاه اکستروژن مجموعه بومی‌سازی شده است و در تلاش بوده‌ایم در تامین یا تعمیر ماشین‌آلات مجموعه به واردات متکی نباشیم.

دخایی درباره تغییر کیفیت محصولات تولیدشده از آغاز سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نه‌تنها کاهش کیفیت نداشته‌ایم بلکه به‌واسطه به‌روزرسانی خطوط تولید، موفق شده‌ایم کیفیت محصولات را نیز افزایش دهیم. همواره تلاش کرده‌ایم تا در جلب رضایت مشتری موفق عمل کنیم تا علاوه بر حفظ مشتریان چندساله، بتوانیم میزان تقاضا برای محصولات شرکت را نیز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کهن بنیاد اراک در پایان اذعان کرد: معاملات شمش آلومینیومی در مدت اخیر کاهش یافته است که یکی از دلایلی آن بالاتر بودن نرخ محصولات در بورس کالا نسبت به بازار آزاد است. به‌این‌ترتیب، اختلاف چند هزارتومانی بین این دو نرخ، باعث شده تا تقاضاها به سمت بازار آزاد سرازیر شود و اکثر تولیدکنندگان برای کم کردن هزینه‌های تولید، ترجیح می‌دهند تا ماده اولیه موردنیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند. علت دوم نیز این است که بخشی از خریداران شمش آلومینیومی از بورس کالا، درواقع دلالان هستند که در ماه‌های قبل به میزان کافی محصول خریداری و انبارهای خود را پرکرده‌اند و نیازی به خرید تازه آن‌هم در شرایط متلاطم ندارند.


ثبت نظر

ارسال