یک بازدید با چهار دیدار

هیات مدیره انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان دروپنجره ایران از اعضای جدید انجمن بازدید کرد

پنجره‌ایرانیان: انجمن‌های صنفی و تشکل‌های مختلف چه کارگری باشند و چه کارفرمایی مطابق آنچه در قانون تعریف‌شده باید عمل کنند. بر این اساس هرچند ارکان انجمن‌های صنفی مانند آنچه در تعریف هیات مدیره آمده، یا دبیرخانه که شامل دبیر و همکاران او به‌عنوان بدنه اجرایی نهاد است، به‌عنوان طبقان بالایی هرم انجمن‌ها شناخته می‌شوند اما با تمام این احوال پایه و مبنای فعالیت انجمن‌ها و تشکل‎های صنفی اعضا هستند! مطابق آنچه قدیمی‌ها می‌گفتند، «انجمن‌ها روی کاکل سر اعضا می‌چرخند» به این معنا که اگر عضو در این تشکل‌ها وجود نداشته باشد، عملا فعالیت آن‌ها معنایی ندارد. به‌عنوان نمونه در همین قانون «نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی_تخصصی مصوب اسفند 1401، تمام الزامات تاسیس تشکل‌ها، یک‌به‌یک ذکر و به تمامی در قانون مکتوب شده است. به‌طور ویژه درباره تعداد اعضای تشکل‌های ملی قید حداقل 500 عضو، آمده است هرچند این قید به این دلیل که قانون «عطف به ماسبق» نمی‌شود، درباره تشکل‌هایی که تا آن تاریخ مجوز فعالیت گرفته‌اند، اجرا نمی‌شود. این بخش از قانون به این دلیل آمده که نشان داده شود، اجتماع اعضا در یک تشکیلات، بیش از هر چیز اهمیت دارد.
  • سه شنبه 8 اسفند 1402 ساعت 4:8

انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران نیز آن‌طور که دبیر این انجمن به پنجره‌ایرانیان گفته: به دلیل اهمیت ویژه‌ای که برای اعضای خود قائل است، پس از تعطیلی‌هایی دوره کرونا که به‌طور اجباری کشور را فرا گرفت، بازدیدهایی را از کارخانه‌های اعضای جدید، تدارک دیده است. آخرین روزهای هفته سوم آذرماه، یکی از این بازدیدها برگزار شد و طی آن، از کارخانه‌های پرشیا جام، گروه صنعتی یراق‌سازان ماکو، شیشه میرال و ایلیا صنعت پنجره، بازدید به عمل آمد. گزارش پیش‌رو، گوشه‌ای از این بازدیدها را بازتاب داده است:

 

پرشیا جام، نامی در مشکین‌دشت

یکی از روزهای انتهایی هفته سوم آذرماه «انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان دروپنجره یوپی‌وی‌سی ایران» به همراهی اعضای هیات مدیره و دبیر این تشکل، برنامه‌ای از قبل تدوین‌شده را برگزار کرد که طی آن از چهار کارخانه پرشیا جام، شیشه مارال، گروه صنعتی یراق‌سازان  و .... بازدید به عمل آمد. در این برنامه اعضای هیات مدیره انجمن شامل «سید رضا اخوان دستمالچی، وحید جلالی پور، حمیدرضا سیدی‌فر، عبداله انصاری، حسن معماری، محمد صفایی، پیمان خلیل‌زاده، امیر اسماعیل‌خان، علیرضا صدقی نسب» حضور داشتند.

نخستین برنامه بازدید از کارخانه شیشه «پرشیا جام» به عمل آمد در این بازدید اعضای هیات مدیره «انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان دروپنجره یوپی‌وی‌سی ایران» با حضور در محل کارخانه از نزدیک مراحل تولید شیشه‌های دوجداره که در ساخت پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، استفاده می‌شود بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور برخی از مدیران «شرکت فنی و مهندسی پرشیا جام» انجام‌شده، پیمان سلیمی مدیرعامل این شرکت گفت: ما کار خود را در سال ۱۳۷۹ آغاز کردیم و از همان ابتدا درزمینه طراحی و تولید انواع شیشه‌های ساختمانی و صنعتی، صنایع ریلی تولیدات خود را سامان دادیم. آن زمان زمینی به متراژ ۱۱۰۰۰مترمربع با زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع، در شهر مشکین‌دشت استان البرز به احداث کارخانه اختصاص یافت و سعی کردیم با بهره‌گیری از مدرن‌ترین ماشین‌آلات روز اروپایی در کنار کادر متخصص و توانا انواع شیشه‌های ایمنی، دوجداره و لمینت را با بالاترین کیفیت روانه بازار کردیم و در زمره یکی از بهترین و خوش‌نام‌ترین برندهای ایران و حتی کشورهای منطقه قرار داریم که گواه این ادعا دریافت انواع گواهینامه‌ها از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط باکیفیت است.

 

در خط تولید یراق‎سازان ماکو

مقصد دوم گروه بازدیدکننده، کارخانه گروه صنعتی یراق‌سازان ماکو بود. جایی نزدیک فرودگاه پیام در مهرشهر. همان اول کار، فاصله نسبتا زیاد بین محل استقرار پرشیا جام تا کارخانه گروه صنعتی یراق‌سازان ماکو، به چشم می‌آمد. امیرحسین قدسی مدیرعامل این مجموعه، در بازدید از خط تولید کارخانه، با جزئیات مراحل تولید محصولات را به اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران توضیح می‌داد.

او به پنجره‌ایرانیان گفت: شرکت تولیدی بازرگانی «ماکو پی‌وی‌سی ساخت» نزدیک به دو دهه در صنعت دروپنجره یوپی‌وی‌سی کشور فعالیت می‌کند. سال 1381 کار در این مجموعه از منطقه ویژه اقتصادی ماکو آغاز شده و تا امروز در بخش‌های مختلف، ادامه پیدا کرده است. در طول این سال‌ها، گروه صنعتی یراق‌سازان ماکو از واردات تا تولید را تجربه کرده و در محلی که حضور دارید از سال 1398 وارد پروسه تولید یراق‌آلات شده‌ایم که تاکنون، موفقیت‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم.

 

شیشه میرال نامی از قدیم

شیشه میرال، نامی خوش در صنعت شیشه دارد. به‌طور ویژه این مجموعه نامی قدیمی است که در چند دوره، مدیریت‌های مختلفی را هم تجربه کرده است. این مجموعه سومین مقصد این بازدید بود. شیشه میرال در شهرک صنعتی اشتهارد واقع شده که عبدالله انصاری به نمایندگی از این مجموعه به عضویت هیات مدیره «انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان دروپنجره ایران» در آمده است.

انصاری به خبرنگار پنجره‌ایرانیان گفت: هدف تاسیس شیشه میرال در همان آغاز کار در دهه 40،  تولیدی شیشه ایمنی با تمرکز بر تولید انواع شیشه‌های آبدیده سکوریت ، شیشه‌های سه لایه طلق دار لمینت ، شیشه‌های دو و چند جداره  و شیشه‌های  صنعتی و تزئینی موردنیاز متقاضیان و بی‌نیاز ساختن  بازار از محصولات مشابه خارجی و پیش‌گیری از خروج ارز، بود خوشبختانه این مجموعه، طی سال‌های فعالیت، نام خوش در این صنعت دارد و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، کیفیت محصولات هم تا حد بسیار خوبی افزایش یافته است. امروزه نام تجاری میرال باعث خلق درآمد برای کلیه  فعالان خرد و کلان در  این شاخه از صنعت شده که به‌عنوان یک افتخار برای ما باقی خواهد ماند.

 

ایلیا صنعت پنجره

پایان‌بخش بازدید از اعضای جدید انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران، شرکت ایلیا صنعت پنجره بود. در این دیدار امیر اسماعیل‌خانی مدیرعامل شرکت که خود عضو هیات مدیره انجمن است، به توضیح تولیدات این مجموعه پرداخت.

او گفت: مواد اولیه‌ای که برای ساخت دروپنجره‌های آلومینیومی و یوپی‌وی‌سی این شرکت استفاده می‌شود، پروفیل پیش‌ساخته است که از بازار آزاد تهیه می‌شود. به‌طور مستقیم از بورس کالا خرید نداریم اما ممکن است شرکت‌هایی که گاهی اوقات از آن‌ها پروفیل پیش‌خرید می‌کنیم، این محصول را از بورس خریداری کرده باشند و در نقش واسطه ظاهر شوند. در ترکیب‌ دروپنجره تولیدی علاوه بر پروفیل آلومینیومی و یوپی‌وی‌سی، افزودنی‌های دیگری مانند اکسید تیتانیوم، کربنات کلسیم و... وجود دارد که اکثر این مواد از طریق واردات تامین می‌شدند که اکنون به‌شدت واردات آن‌ها سخت شده است و کسانی که به این مواد دسترسی دارند، با قیمت گزافی آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

وحید جلالی‌پور دبیر «انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان دروپنجره یوپی‌وی‌سی ایران» در حاشیه این دیدار به پنجره‌ایرانیان گفت: انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان دروپنجره یوپی‌وی‌سی ایران متعلق به‌تمامی فعالان و صنعتگرانی است که درزمینه تهیه و تولید انواع دروپنجره اعم از یوپی‌وی‌سی، آلومینیوم، چوب، ایمنی، شیشه دوجداره و اقلام مرتبط با آن فعالیت می‌کنند. بر این اساس تلاش می‌کنیم فضایی صنفی و تخصصی برای ایجاد تعامل و همفکری میان فعالان صنعت دروپنجره در جهت پیگیری مشکلات، رفع موانع و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت فراهم کنیم».

او افزود: ما برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که با همراهی اعضای محترم هیات مدیره این تشکل صنفی به دیدار اعضای برویم. این دیدارها در اصل دیدارهای معوقی است که باید با اعضای جدید در محل کارخانه آن‌ها  انجام می‌شد اما به دلیل شیوع کرونا در سال‌های گذشته و ممنوعیت تجمع، به تعویق افتاده بود. ما در این دیدارها وظیفه خود می‌دانیم به دیدار اعضای جدید برویم و حضور آن‌ها را به خانواده انجمن خیرمقدم عرض کنیم در همین راستا، لوح عضویت و منشور اخلاقی اعضا هم به اعضای جدید تقدیم شد.

به گفته او تلاش هیات مدیره این است که در هر ماه دستکم دو تور بازدید داشته باشیم که در هر تور بتوانیم از چند واحد بازدید کنیم که با توجه به تراکم درخواسته‌ها، کار سختی است اما به‌سختی آن می‌ارزد.

در پایان بازدید از هر واحد تولیدی، «سید رضا اخوان دستمالچی» به‌عنوان رئیس هیات مدیره «انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان دروپنجره ایران» به نمایندگی از این انجمن لوح عضویت و میثاق نامه اخلاقی اعضا را به مدیرعامل مجموعه‌های تولیدی تقدیم کرد.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف اینجا را کلیک کنید  


ثبت نظر

ارسال