مدیرعامل آذران پروفیل: بااحتیاط به فعالیت خود ادامه می‌دهیم

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آذران پروفیل عالی‌قدر گفت: مهم‌ترین معضل تولیدکنندگان، بی‌ثباتی قیمت‌ها است که به دلایل گوناگونی نظیر تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا و جهش نرخ ارز برمی‌گردد. در این شرایط چه در فروش محصول و چه در تامین مواد اولیه اگر دچار بی‌احتیاطی شویم، ضررهای جبران‌ناپذیری را به مجموعه تحمیل کرده‌ایم.
  • یکشنبه 25 آبان 1399 ساعت 11:29

میرعلی‌اصغر عالی‌قدر در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: از سال 1386 در زمینه تولید پروفیل آلومینیوم با میزان تولید ماهانه 10 تا 15 تن و سالانه در حدود 200 تن در حال فعالیت هستیم. البته ظرفیت تولید این شرکت 900 تن ثبت شده است اما این در حالی محقق می‌‌شود که وضعیت فروش در بازار بسیار مناسب باشد و به‌صورت سه شیفت کاری در روز، به‌طور منظم مشغول تولید باشیم. در حال حاضر، با توجه به وضعیت بازار، میزان تولید مجموعه کاهش یافته است و در یک شیفت کاری تولید می‌کنیم.

وی افزود: مواد اولیه مورداستفاده در این شرکت ضایعات، بیلت و شمش آلومینیوم است که البته بسته به سفارش مشتریان از این سه مواد استفاده می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر، مشتریان تعیین‌کننده ماده اولیه برای تولید پروفیل هستند و قطعا استفاده از بیلت یا شمش خالص، بیشترین کیفیت را برای پروفیل آلومینیومی به ارمغان می‌آورد.

مدیرعامل شرکت آذران پروفیل عالی‌قدر با اشاره به اینکه مواد اولیه موردنیاز این شرکت از بورس کالا تامین نمی‌شود، گفت: هر تولیدکننده باید حداقل 20 تن شمش یا بیلت از بورس کالا خریداری کند که این میزان بیش از نیاز مجموعه است. به‌این‌ترتیب، شمش و بیلت موردنیاز خود را از بازار آزاد و ضایعات آلومینیومی را نیز از بنگاه‌های ضایعاتی مستقر در تهران خریداری می‌کنیم.

عالی‌قدر در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت شمش و پروفیل آلومینیومی تغییری داشته است یا خیر، بیان کرد: آلومینیوم فلز جهانی است و در سراسر دنیا در خلوص آن دست برده نمی‌شود اما ممکن است در کیفیت محصولات آلومینیومی نظیر پروفیل تغییراتی حاصل شود. مراحل آبکاری و رنگ‌کاری (آنادایزینگ و پادرکوتینگ) می‌تواند بر کیفیت ظاهری و ماندگاری پروفیل آلومینیومی موثر باشد. به‌عنوان‌مثال، پروفیل‌های تولید کشور ترکیه این برتری را نسبت به پروفیل‌های ایرانی دارد. علاوه‌براین اگر از ضایعات برای تولید پروفیل آلومینیومی استفاده شود، کیفیت محصول کاهش می‌‌یابد.

عالی‌قدر در ارتباط با میزان تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت شرکت، تاکید کرد: تحریم‌ها علیه ایران فقط بر قیمت مواد اولیه و نرخ دلار در کشور اثرگذار بوده و باعث افزایش لحظه‌ای آن شده که علاوه بر این چالش، سبب بسته شدن مرزهای وارداتی و صادراتی نیز شده است. ضمن اینکه شرکت ما در خصوص تامین مواد اولیه موردنیاز تولید، هیچ‌گونه وابستگی به واردات ندارد که نگران عدم ورود آن به شرکت و ماندن آن پشت مرزهای بسته شده باشیم.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: ما به‌اندازه‌ای مسائل بهداشتی را رعایت کرده‌ایم که تاکنون هیچ‌کدام از کارکنان مجموعه گرفتار این بیماری نشده‌‌اند. همچنین مشتریان و سایر مراجعه‌کنندگان به تعداد محدود در دفتر فروش شرکت واقع در استان تبریز پذیرفته می‌شوند.

عالی‌قدر در پایان تصریح کرد: به علت اینکه در حال حاضر، قادر به ارائه پیش‌بینی درست نیستیم، نمی‌توانیم به‌طورقطع نظر بدهیم که صنعت آلومینیوم در آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت. در شرایط کنونی به‌نوعی بااحتیاط در زمینه تولید محصولات خود و خرید مواد اولیه پیش می‌رویم تا دچار ضرردهی نشویم.


ثبت نظر

ارسال