بررسی نحوه پرداخت تسهیلات ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی

پنجره‌ایرانیان؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی راهکارهای رفع ناهماهنگی‌های موجود در مسیر اجرای قانون جهش تولید مسکن در جلسه روز سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت این کمیسیون خبر داد.
  • چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 ساعت 10:51

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با ایسنا؛ ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون در راستای ارزیابی اجرای قانون جهش تولید مسکن و نحوه پرداخت تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار شد. یکی از اهداف این نشست رفع ناهماهنگی‌های موجود در مسیر اجرای این قانون بود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گزارشی که ارائه شد، در فرآیند پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن، بیشترین همکاری را بانک مسکن داشته است؛ اما به‌صورت کلی در این فرآیند مشکلات و ناهماهنگی‌های متعددی وجود داشته که باید مرتفع گردد. متاسفانه گزارش ارائه‌شده در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای مسکونی برای اکثر نمایندگان عضو کمیسیون قانع‌کننده نبود. اعضای کمیسیون با شیوه پرداخت تسهیلات کنونی، تحقق شعار ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم را در ابهام می‌بینند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مگر آنکه رئیس‌جمهور با جدیت وارد میدان شده و در راستای ناهماهنگی‌های موجود اقدام کند. به‌عنوان‌مثال در حال حاضر برای پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی میان بانک مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر سر مابه‌التفاوت سود وام‌ها اختلاف‌نظر وجود دارد. ازاین‌رو مقرر شد وزیر راه و شهرسازی در جلسه اخیر خود در شورای عالی مسکن، تمامی مشکلات مالی و نحوه پرداخت تسهیلات را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مطرح کرده تا برای حل آن تصمیم‌گیری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در ادامه جلسه نیز تعدادی از نمایندگان سئوالات خود را از وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند. عمده این سئوالات در خصوص وضعیت راه‌های مواصلاتی در حوزه‌های انتخابیه بود که منجر به بروز حوادث رانندگی متعدد و فوت بسیاری از هم‌وطنانمان شده است. درنهایت بعد از استماع توضیحات وزیر و معاونان وی، مقرر شد برای بررسی بیشتر جلسات مشترکی برگزار شود.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان نیز در رابطه با وضعیت راه‌آهن و حمل‌ونقل ریلی کشور سئوالاتی را مطرح کردند. مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن، انجمن لوکوموتیوسازان، بخش خصوصی و نمایندگان سئوال‌کننده برای بررسی این سئوالات برگزار شود. همچنین سئوالاتی در خصوص وضعیت مدیریت فرودگاه‌های کشور به‌ویژه فرودگاه شهر آبادان، علت تاخیر در پروازها و گرانی بلیط هواپیما از سوی نماینده آبادان مطرح شد و مقرر شد ضمن بازدید مسئولان مربوطه از فرودگاه آبادان، جلسه‌ای برای رفع مشکلات مطروحه برگزار گردد.


ثبت نظر

ارسال