مسکن فرهنگیان کلنگ می‌خورد

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه عملیات اجرایی مسکن فرهنگیان در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود.
  • دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ساعت 10:32

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ذیل تفاهم‌نامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی که مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش‌وپرورش به امضا رسیده، روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه عملیات اجرای ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد از این طرح در استان‌هایِ تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود. البته درمجموع در ۱۱ استان تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و زنجان، طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان انجام می‌شود.

وی افزود: بخش عمده واحدها توسط آموزش‌وپرورش با محله سازی کامل اجرا می‌شود. در مناطقی هم که امکان اجرا ندارند، وزارت راه و شهرسازی و مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید احداث واحدها و محوطه‌سازی را بر عهده خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه شرایط واگذاری واحدها به متقاضیان همانند شروط طرح اقدام ملی خواهد بود تصریح کرد: سبز بودن فرم «ج» و نداشتن سابقه مالکیت طبیعتاً از شروط اصلی است. ممکن است آموزش‌وپرورش نیز اولویت‌هایی مثل سن معلمان، تعداد اعضای خانوار یا سابقه فرهنگیان را در نظر بگیرد.

طاهرخانی در پاسخ به این سوال که آیا این ۱۷۰ هزار واحد علاوه بر ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی است یا خیر اظهار کرد: در بعضی بخش‌ها ممکن است همپوشانی‌هایی با فراخوان‌های قبلی مسکن ملی وجود داشته باشد و در بخش‌های دیگر ظرفیت‌های جدیدی اضافه شود اما عمده واحدها اضافه بر ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی است.

وی شهرهای جدید پرند، صدرا، بهارستان و برخی دیگر از شهرهای جدید را ازجمله مناطقی خواند که کلنگ زنی مسکن فرهنگیان در آنجا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن در شقوق مختلف ازجمله مشارکت، ثبت‌نام، مسکن کارگران، کارکنان وزارت دفاع و مسکن فرهنگیان در مراحل مختلف آماده‌سازی و احداث در حال اجراست و با سرعت مناسبی پیش می‌رود.

 

مترو پردیس در انتظار مصوبه دولت

طاهرخانی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه مترو پردیس گفت: تفاهم‌نامه این طرح بین شرکت عمران و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به امضا رسیده و هم‌اکنون در انتظار دریافت مصوبه دولت هستیم که انشاالله به‌زودی تصویب خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال