تولید وسایل و تجهیزات کم‌مصرف، راهکار کاهش مصرف برق

پنجره ایرانیان:سجادی گفت: درصدد افزایش نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و زمینه گرمایی و کاهش نیروگاه‌های فسیلی برای تولید برق هستیم.
  • سه شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 15:2

احمد سجادی نماینده سرخس، فریمان و احمدآباد در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق از سوی مجلس اظهار داشت: اعضاء کمیسیون مواردی را جهت کاهش مصرف برق در کمیسیون انرژی مطرح کردند. در بحث کشاورزی تمهیداتی اعم از اعطاء پاداش به کشاورزان در صورت عدم استفاده از برق در ساعات پیک مصرف انجام شده است. وی ادامه داد: از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق، تولید وسایل و تجهیزات برقی با مصرف پایین در کشور می‌باشد که از جمله عوامل مهم در کاهش مصرف برق در بخش خانگی است.

 وی افزود: در بحث تولید برق، درصدد کاهش تولید برق توسط نیروگاه‌های نسلی و افزایش تولید توسط نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و زمین گرمایی هستیم. سجادی در خصوص تولید برق از طریق بخش خانگی اظهار داشت: درصدد آن هستیم که با اعطاء صفحه‌های خورشیدی به بخش خانگی مردم بتوانند برق مورد نیاز خود را تولید و مازاد برق تولیدی خود را از آن‌ها خریداری کنیم.

وی افزود: طی یک طرح ابلاغی به ادارات، آن‌ها را مکلف خواهیم کرد که با نصب صفحه‌های خورشیدی در فضاهای ادارات، برق مورد نیاز ادارات را خود تولید کنند و اگر این طرح اجرا شود دیگر نیازی به استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق نیست. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای کاهش استفاده‌های غیرمجاز از برق در حاشیه شهر‌ها، برنامه‌ای به وزارت نیرو ابلاغ گردیده که حداقل با نصب کشور، مصرف برق آن‌ها کنترل و مشخص شده و از سوء استفاده از برق جلوگیری شود.


ثبت نظر

ارسال