حداکثر اقساط ماهانه در نهضت ملی مسکن ۵ میلیون تومان است

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رد شایعات مطروحه پیرامون اقساط ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن، تاکید کرد: قرار است بازپرداخت اقساط برای شروع کار زیر ۵ میلیون تومان باشد سپس به‌صورت پلکانی تا سقف حداکثر ۵ میلیون تومان افزایش یابد.
  • چهارشنبه 24 فروردین 1401 ساعت 10:45

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشرشده پیرامون اقساط ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیونی در نهضت ملی مسکن، بیان کرد: ما از روز اولی که قانون جهش تولید مسکن را مطرح کردیم، بنابراین بود که حداکثر اقساط ماهانه مردم بیش از ۴۰ درصد حقوق و درآمد فرد نباشد، این بدان معناست که بازپرداخت ماهانه افراد باید زیر ۵ میلیون تومان باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما صندوق مسکن را در قانون پیش‌بینی کردیم و منابعی را به‌صورت قرض‌الحسنه در آن قرار دادیم؛ مثلا در بودجه ۱۴۰۱ مبلغی بالغ‌بر ۳۰ هزار میلیارد تومان به این صندوق تزریق کردیم. یا بازپرداخت اقساط مسکن مهر یا کمک‌های دولتی را به‌عنوان منابع برای این صندوق پیش‌بینی کردیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بنده موضوع اقساط ۱۰ یا ۱۵ میلیونی را رد می‌کنم، گفت: اگر برای افراد بنابراین قانون ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون اقساط تعریف شود به‌نوعی فاتحه این قانون را خوانده‌ایم. اصلا امکان ندارد با چنین شرایطی افراد بتوانند برای مسکن طبق این قانون ثبت‌نام کنند. خواهش بنده از همه افرادی که در این زمینه مصاحبه می‌کنند، این است که اعداد واقعی ارائه کرده تا مردم نیز ناامید نشود.

رضایی در پایان تاکید کرد: قرار است بازپرداخت اقساط برای شروع کار زیر ۵ میلیون تومان باشد، سپس به‌صورت پلکانی افزایش یابد. وزارت راه و شهرسازی نیز به ما قول داده که حداکثر اقساط ماهی ۵ میلیون تومان باشد. اقشار هدف ما طبقه پایین جامعه هستند و اصلا امکان ندارد که کارمندان و کارگران بتوانند اقساطی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون بپردازند.


ثبت نظر

ارسال