سکان‌دار جدید حوزه مسکن: طرح اقدام ملی مسکن را دنبال می‌کنم

پنجره ایرانیان؛ محمود محمودزاده که روز گذشته بر اساس حکم وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان سرپرست، جانشین مازیار حسینی معاون سابق مسکن و ساختمان این وزارتخانه شد، مهم‌ترین برنامه‌ی خود در حوزه مسکن را پیگیری طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن عنوان کرد.
  • دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 9:27

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه‌های جامع و کاملی در حوزه مسکن و ساختمان مدنظر داریم که در مراحل نهایی قرار دارد و ظرف یکی دو روز آینده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. بااین‌حال معتقدم مهم‌ترین اقدامی که در حوزه مسکن به‌عنوان تعهد وزارتخانه باید دنبال شود طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن است.

وی افزود: موضوع دیگر به بحث ساماندهی تشکل‌های حرفه‌ای و حوزه مقررات ملی ساختمان مربوط می‌شود. برای هرکدام از این موارد جزئیاتی تنظیم شده که بعد از تایید وزیر به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

سرپرست معاونت امور مسکن و ساختمان با بیان این‌که در سیاست‌های کلی وزارتخانه تغییری ایجاد نخواهد کرد، گفت: حتما در راستای تقویت، تسریع و تشدید سیاست‌های قبلی حوزه مسکن حرکت می‌کنیم. البته طبیعی است که خلاقیت‌هایی در این زمینه ارائه دهیم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه مسکن، مدیریت صنعت ساختمان است. در این زمینه بحث جامع صنعت ساختمان، نیازسنجی به تفکیک هر شهر و استان و به‌روزرسانی برنامه‌ها باید پیگیری شود.

محمودزاده اظهار کرد: ان‌شاءالله روز سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی با حضور رئیس‌جمهور خبرهای خوبی داده می‌شود که حاصل زحمات همکاران ماست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های معاون سابق مسکن و ساختمان تحت عنوان تام کاد، تام فاز و تام اج را به ترتیب در زمینه تامین مسکن کارکنان دولت، تامین مسکن به روش فروش اقساطی زمین و تامین مسکن از طریق اجاره‌داری حرفه‌ای، دنبال خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قبلا این برنامه‌ها را مطالعه کرده‌ام ولی اگر بخواهم در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنم نیاز به زمان بیشتری دارم.

روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در حکمی محمود محمودزاده را به‌عنوان سرپرست معاونت امور مسکن و ساختمان منصوب کرد. او جانشین سید مازیار حسینی شد که از ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ عهده‌دار این سمت بود.


ثبت نظر

ارسال