ادغام طرح مسکن ملی با طرح نهضت ملی مسکن

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح متوقف نمی‌شود و با طرح نهضت ملی مسکن ادغام‌شده است و به‌زودی تعدادی از این واحدها افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.
  • دوشنبه 29 آذر 1400 ساعت 11:15

به گزارش ایسنا، حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، بیان کرد: نهضت ملی مسکن از بزرگ‌ترین اقدامات و اهداف دولت سیزدهم است که به‌تبع آن در استان قم نیز تمام دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای عملیاتی کردن آن تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌بندند.

وی افزود: در این طرح تاکنون ۴۶ هزار متقاضی موفق به ثبت‌نام شده‌اند و امیدواریم برای تمامی افراد حائز شرایط و پالایش نهایی شده تأمین مسکن انجام شود و همه آن‌ها صاحب‌خانه شوند.

صبوری بابیان این‌که بخشی از هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از طریق اعطای تسهیلات بانکی انجام می‌شود، توضیح داد: در کلان‌شهرها ازجمله قم، مبلغ این تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومان است که البته جزییات و دستورالعمل آن تاکنون به استان‌ها ابلاغ نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: بسته‌های مختلفی از نرخ سود تسهیلات بانکی قابل‌ارائه خواهد بود به‌این‌ترتیب که افراد بنا به جایگاه خود در دهک‌های درآمدی، نرخ سود متفاوتی از این تسهیلات را پرداخت خواهند کرد.

صبوری به ایجاد صندوق ملی مسکن اشاره کرد و اظهار کرد: درآمد ناشی از دریافت مالیات از خانه‌های خالی به این صندوق واریز می‌شود و برای بخشی از آورده دهک‌های پایین تخصیص می‌یابد.

وی بابیان این‌که مبلغ و رقم تسهیلات بافت فرسوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: درصورتی‌که تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای بافت فرسوده، قابل‌توجه و همراه با نرخ سود بانکی پایینی باشد، ساکنین خود مبادرت به نوسازی واحدهای مسکونی می‌کنند و این امر مشوق خوبی خواهد بود.

وی به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان قم اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت سفر ایشان به استان در راستای پروژه‌های راه، مسکن، شهرسازی بهره‌مند شویم و شاهد اتفاقات خوبی برای هم استانی‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای این موفقیت، نیازمند جمع‌بندی مسائل و مشکلات خانواده بزرگ‌راه و شهرسازی استان هستیم و تمام دستگاه‌های وابسته به وزارت متبوع در استان، هر چه سریع‌تر مشکلات و مسائل خود را به اشتراک بگذارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به طرح مسکن ملی اقدام ملی اشاره کرد و گفت: این طرح متوقف نمی‌شود و با طرح نهضت ملی مسکن ادغام‌شده است و به‌زودی تعدادی از این واحدها افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.

صبوری افزود: به‌زودی عملیات ساخت واحدهای سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری و زیتون‌های ۱۸ تا ۲۶ در محله ده اجرایی می‌شود.

در ادامه جلسه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی، راه‌آهن، بانک مسکن، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گزارشی از آخرین فعالیت‌های خود را ارائه کردند.

در پایان مراسم نیز به مناسبت هفته حمل‌ونقل از اعضای شورا هماهنگی راه و شهرسازی استان قم با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

گفتنی است شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به ریاست اداره کل راه و شهرسازی و از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی، راه‌آهن، بانک مسکن، پلیس‌راه و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به‌عنوان عضو شورا تشکیل‌شده است.


ثبت نظر

ارسال