وزیر راه و شهرسازی: سوداگری در بازار مسکن باید به صفر برسد

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر راه و شهرسازی گفت: سامان‌دهی بازار املاک و اجاره و همچنین نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک را از دیگر موارد موردبررسی دولت است و در تلاشیم سوداگری در بخش مسکن به صفر برسد.
  • شنبه 8 مهر 1402 ساعت 12:44

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس اظهار کرد: سخن گفتن از تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در کلام راحت است اما ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی قطعاً زمان‌بر و دشوار خواهد بود زیرا هماهنگی بین زنجیره مسکن پیچیده است.

وی افزود: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام به دولت سیزدهم در حالی به ارث رسید که بدون منابع مالی و آورده متقاضیان بود و بعضاً برخی از متقاضیان بیش از ۱۰ سال منتظر تحویل واحدهای مسکن مهر بودند که این کار با دشواری‌های فراوان توسط دولت سیزدهم با تجهیز منابع و تأمین مالی انجام شد و هم‌اکنون شاهد افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در پردیس هستیم.

بذرپاش از اتمام ۱۴۰ هزار واحد باقی‌مانده از مسکن مهر در دولت سیزدهم خبر داد و اعلام کرد که تا پاییز سال‌ جاری ۷ هزار واحد و تا پایان سال ۱۲ هزار واحد و تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحدها تحویل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست و با تلاش‌های فراوان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین تأمین شد و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

وی از واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت از دیگر موضوعات موردتوجه در حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: مجموعاً در طی این ماه ۳۲ هزار قطعه زمین تحت عنوان جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار جهش مثبتی در بخش ساختمان و مسکن در سال‌جاری رخ داد و گفت: در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه این مراکز به مثبت ۴/۶ درصد رسید.

وی گفت: به‌منظور کاهش تورم ضرورت دارد تا تولید و عرضه مسکن رونق یابد و در این راه تمام ارکان ازجمله نظام بانکی باید در این راه کمک مؤثری داشته باشد.

بذرپاش تاکید کرد: قیمت تمام‌شده واحدهای نهضت ملی مسکن از موضوعات مهم در حال پیگیری است و عوامل تولید مسکن مانند مصالح ساختمانی و فولاد با قیمت کنترل‌شده به دست سازندگان برسد و این موضوع مورد تاکید رئیس‌جمهوری است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سامان‌دهی بازار املاک و اجاره و همچنین نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک را از دیگر موارد موردبررسی دولت است و در تلاش هستیم سوداگری در بخش مسکن به صفر برسد.


ثبت نظر

ارسال