تولد المهدی در تقویم تاریخ آلومینیوم ایران

پنجره‌ایرانیان؛ در 19 آبان‌ماه سال 1370 قرارداد ساخت کارخانه عظیم آلومینیوم‌سازی ایران (المهدی) در بندرعباس توسط شرکت‌های پیمانکار خارجی و ناظر و مسئولان ایرانی آن به امضا رسید. این شرکت دومین تولیدکننده بزرگ آلومینیوم در ایران پس از ایرالکو است.
  • یکشنبه 25 آبان 1399 ساعت 11:8

شرکت آلومینیوم المهدی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در ۱۸ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد. در سال ۱۳۷۶ بخشی از فاز یک مجتمع با ۶ دیگ و تدریجا تعداد ۱۲۰ دیگ دیگر راه‌اندازی شد. به‌طوری‌که تا پایان سال ۱۳۸۱ ظرفیت تولید به ۵۵ هزار تن رسید. در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۴ مجتمع به ظرفیت اسمی پیش‌بینی شده ۱۱۰ هزار تن دست یافت.

کارخانه آلومینیوم المهدی بزرگ‌ترین پروژه صنعتی ایران است که توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی اجرا می‌شود. هزینه ساخت این کارخانه بالغ‌بر یک میلیارد و 250 میلیون دلار بود که معادل 250 میلیون دلار آن از طریق خدمات عمرانی شهری و ساختمانی در محل کارخانه توسط طرف ایرانی پرداخت ‌شد.

مهندس کلاهدوز، معاون فلزات غیرآهنی وزارت معادن و فلزات و رئیس‌ هیات ‌مدیره شرکت المهدی به هنگام امضای قرارداد با شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد گفته‌ بود: کل یک میلیارد دلار هزینه ایجاد این کارخانه عظیم از محل اعتبارهای بانک‌های جهانی تامین شده است و مورد تضمین شرکت‌های بیمه صادراتی کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، نروژ، سوئیس و اتریش قرار گرفته است.


ثبت نظر

ارسال