توسعه صنایع پایین‌دستی یکی از برنامه‌های آلومینیوم المهدی است

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی توجه به صنایع پایین‌‌دستی را یکی از کارهای مهم در زمینه رونق تولید، اشتغال جوانان و برنامه‌های این شرکت دانست.
  • چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 ساعت 13:22

حمید مهتدی افزود: زمانی که مدیریت آلومینیوم المهدی به گروه مپنا در بهمن‌ماه سال 97 واگذار شد تولید یک ماه گذشته این شرکت چهار هزار تن بود و این رقم در سال 98 به 87 هزار تن رسید.

حمید مهتدی در همین رابطه اضافه کرد: در سال 99 با تلاش و همت همه کارکنان این مجموعه توانستیم رقم تولید این شرکت را به 163 هزار تن برسانیم که این افزایش تولید، رشد 88 درصدی را نشان ‌می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی به برنامه تولید این شرکت در سال 1400 اشاره کرد و بیان داشت: در برنامه سال جاری تولید 220 هزار تن را در برنامه داریم که رقم بسیار بالایی است و امیدواریم با تلاش همه بخش‌های این شرکت محقق ‌‌شود.

وی، توجه به صنایع پایین‌‌دستی را یکی از کارهای مهم در زمینه رونق تولید، اشتغال جوانان و برنامه‌های این شرکت دانست و عنوان کرد: متاسفانه در استان هرمزگان نزدیک به 20 سال از احداث و فعالیت شرکت آلومینیوم ‌می‌گذرد و فقط تعداد دو واحد پایین‌‌دست آن‌هم از ضایعات این کارخانه استفاده ‌می‌کنند دایر است آن‌هم و از شمش استفاده نمی‌شود.

مهتدی با بیان اینکه در استانی مانند مرکزی حدود 50 درصد صنایع پایین‌‌دستی آلومینیوم وجود دارد و در استان دیگری حتی یک درصد از این هم وجود ندارد، افزود: این را ‌می‌طلبد تا در این مسیر گام‌های عملی برداشته شود تا شاهد رونق بیشتر این صنایع پایین‌‌دستی در استان باشیم و امسال قصد داریم با حمایت‌های استانداری و سازمان صمت قدم‌های اولیه را برداریم و این حق استان است تا از تولیدات و صنایع پایین‌‌دستی برخوردار و بهره‌مند شود.


ثبت نظر

ارسال