بهره‌برداری از سه طرح شرکت آلومینیوم المهدی

پنجره‌ایرانیان؛ با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره‌برداری از سه طرح شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان با سرمایه‌گذاری ۲۴۵ میلیارد ریال آغاز شد.
  • دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 16:4

به گزارش فلزات آنلاین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها، راه‌اندازی کوره ۶۶ تنی شماره سه آلومینیوم المهدی است که برای این طرح ۶۷ میلیارد سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از ۱۶.۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.

وی افزود: بهره‌برداری از این طرح موجب خواهد شد تا ظرفیت نگهداری مذاب در کارگاه ریخته‌گری افزایش پیدا کند که منجر به ایجاد ظرفیت آلیاژسازی و افزایش تولید شمش‌های ۵۰ پوندی خواهد شد.

خلیل قاسمی بیان داشت: ظرفیت این طرح تولید ۲۳ هزار و ۷۶۰ تن شمش آلومینیوم در سال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان کرد: بهره‌برداری از سامانه اسکادای تجهیزات پست‌های برق از دیگر طرح‌های افتتاحی شرکت آلومینیوم المهدی در این روز است.

قاسمی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و منطقه‌ای از دو مسیر مجزا میسر و تجهیزات پست‌های برق مجتمع در سطوح ولتاژی (۲۳۰، ۱۳۲، ۲۰، ۶٫۶ و ۰٫۴) کیلوولت قابل‌کنترل است.

وی اضافه کرد: سامانه اسکادای تجهیزات پست برق شرکت آلومینیوم المهدی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه داده، به‌منظور کنترل و پایش دقیق و برخی تجهیزات این پست عادل سطوح ولتاژ مختلف، امکان رویت و کنترل کامل تجهیزات تا سطح دیسپاچینگ ملی و منطقه‌ای برقرار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز داشت: برآورد اجرای طرح حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بود که با مبلغ ۳۸ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

وی گفت: همچنین در این روز طرح فایر چهار کارخانه پخت آند شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان نیز راه‌اندازی شد.


ثبت نظر

ارسال