جهش تولید در صنایع پایین‌دستی با افزایش عرضه مواد اولیه

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس گفت: عرضه مواد اولیه صنعت آلومینیوم در بورس کالا نسبت به سال‌های گذشته به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته و طبق توافقات صورت گرفته میان مسئولان و تولیدکنندگان بالادستی صنایع آلومینیوم و سندیکا، قرار است این عرضه‌ها به‌صورت هفتگی و مستمر باشند. به‌این‌ترتیب، صنایع پایین‌دستی از این فرصت برای «جهش تولید» استفاده کرده‌اند.
  • چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت 14:30

هوشنگ گودرزی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین گفت: با توجه به اینکه شرکت آلومینیوم پارس به‌نوعی ورشکسته محسوب می‌شود اما در سال جاری نسبت به سال 1393، افزایش تولید 80 درصدی را تجربه می‌کند. همچنین با هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حدود 10 درصد افزایش تولید را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت آلومینیوم پارس، اضافه کردن ماشین‌آلات جدید و مدرن برای افزایش تولید فویل آلومینیومی است برای افزایش تولید، یکی از دستگاه‌های قدیمی کارخانه را از پایه نوسازی کردیم که با تامین مواد اولیه موردنیاز آن، به‌زودی به تولید خواهد رسید.

گودرزی پیرامون مهم‌ترین چالش‌های صنعت آلومینیوم توضیح داد: صنایع آلومینیومی با توجه به وضعیت کشور و بحران‌های به وجود آمده، با مشکلاتی نظیر افزایش بیش‌ازحد قیمت مواد اولیه و به‌تبع آن، حباب قیمتی در بازار مواجه شده‌اند و هزینه‌های سنگینی را در تولید می‌پردازند. نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه، کاهش میزان سرمایه در گردش برای صنایع پایین‌دستی است. بااین‌حال، برخی تولیدکنندگان پایین‌دستی که مواد اولیه موردنیاز خود را از بازار داخلی خریداری می‌کردند، در برخی موارد به علت افزایش قیمت آلومینیوم، مجبور به کاهش مصرف شده‌اند. با این اوصاف، همچنان تقاضا برای محصولات آلومینیومی در بازار بیشتر از تولید آن است که به همین دلیل، در برخی موارد واردات همچنان انجام می‌شود.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس در پایان به لزوم تصمیم‌گیری از جانب دولت اشاره کرد و گفت: شرکت آلومینیوم پارس و یا شرکتی نظیر آلومینیوم هزار که در حال حاضر ورشکسته محسوب می‌شوند، قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نیستند اما دولت و تمام ارگان‌های مربوطه، باید برای صنایع پایین‌دستی دیگر که ورشکسته نیستند و در این شرایط نامساعد اقتصادی، محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند، تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد تا بتوانند سرمایه در گردش موردنیاز خود را تامین کنند.


ثبت نظر

ارسال