رشد ۶۳ درصدی تولید شمش آلومینیوم در بهار ۹۹

پنجره‌ایرانیان؛ بر اساس گزارشی از عملکرد شرکت‌های ایرالکو، المهدی، هرمزال، سالکو و آلومینای ایران، تولید شمش آلومینیوم طی سه‌ماهه نخست امسال، ۶۳ درصد افزایش داشته است.
  • چهارشنبه 25 تیر 1399 ساعت 10:20

به گزارش فلزات آنلاین، بر پایه جداول آماری عملکرد شرکت‌های ایرالکو (اراک)، المهدی و هرمزال (بندرعباس)، سالکو (فارس) و آلومینای ایران (خراسان شمالی) گویای آن است که تولید شمش آلومینیوم در واحدهای یادشده در نخستین فصل امسال به رقم ۱۰۱ هزار و ۱۹۵ تن رسید که شرکت آلومینای ایران با ثبت رشد ۴۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه، بالاترین بازدهی را ثبت کرد.

همچنین شرکت ایرالکو با رقم افزایش پنج درصدی عملکرد نسبت به سه‌ماهه نخست ۹۸ کمترین بازدهی را نشان داد، ضمن اینکه با رقم ۴۸ هزار و ۸۶ تن تولید شمش، بالاترین میزان تولید را در بین واحدهای مورد بررسی داشت.

آمارهای مورد بررسی نشان می‌دهد که در خردادماه امسال پنج واحد یادشده ۳۶ هزار و ۲۵ تن تولید شمش داشتند که در مقایسه با خرداد پارسال افزایش ۷۳ درصدی را ثبت کرد.

بیشترین رشد تولید در خرداد امسال مربوط به هرمزال با ۲۱۲ درصد و کمترین بازدهی هم به ایرالکو با پنج درصد اختصاص داشت، همچنین این واحد ۱۶ هزار و ۱۰۲ تن در خردادماه تولید شمش آلومینیوم داشت که بیشترین تولید در بین واحدهای مورد بررسی است.

بر پایه داده‌های مورد بررسی، تولید پودر آلومینا در شرکت آلومینای ایران (خراسان شمالی- جاجرم) در سه‌ماهه نخست امسال به رقم ۶۲ هزار و ۷۸۹ تن رسید که نسبت به سه‌ماهه نخست پارسال افزایش ۲ درصد را ثبت کرد.

خردادماه امسال نیز تولید پودر آلومینا در واحد یادشده به رقم ۲۱ هزار و ۸۹ تن رسید که افت ۶ درصدی در مقایسه با خرداد ۹۸ را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، تولید شمش آلومینیوم نیز در دوماهه ابتدایی امسال به ۶۵ هزار و ۱۷۰ تن رسید و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۵۸ درصدی را ثبت کرد.


ثبت نظر

ارسال