شرکت آلومینیوم ایران در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور

پنجره‌ایرانیان؛ در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI ۱۰۰، صد شرکت برتر ایران معرفی شدند.
  • یکشنبه 16 بهمن 1401 ساعت 15:35

به گزارش باشگاه آلومینیوم، سازمان مدیریت صنعتی برای بیست و پنجمین سال متوالی، شرکت‌های بزرگ و مؤثر در اقتصاد کشور را طی "همایش شرکت‌های برتر ایران" روز ۳ بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما معرفی کرد. در میان این لیست، نام شرکت آلومینیوم ایران، اولین و بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده شمش‌های آلومینیومی در ایران به چشم می‌خورد.

بنابراین گزارش، این همایش با حضور مقامات و مدیران شرکت‌های برتر ایران برگزار شد. در این همایش، شرکت‌های پیشرو، شرکت‌های برتر ازنظر رشد سریع، شرکت‌های برتر صادرات‌گرا و شرکت‌های برتر دارای رتبه‌های ویژه معرفی شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در مورد جزئیات شاخص‌‌‌های مورداستفاده در رتبه‌بندی شرکت‌ها گفت: تعداد شرکت‌هایی که در این همایش معرفی می‌‌‌شوند، ۵۰۰ شرکت است که همان‌طور که اشاره شد، بر اساس میزان فروش جداسازی و با ۳۲ شاخص دیگر ارزیابی می‌‌‌شوند؛ اما شاخص‌‌‌های فرعی ما شاخص‌‌‌هایی هستند که بر اساس اندازه، رشد شرکت، فروش، رشد فروش، فروش سرانه، ارزش‌افزوده، تعداد کارکنان، رشد اشتغال، دارایی‌‌‌ها و رشد دارایی‌‌‌ها مورد ارزیابی قرار می‌‌‌گیرند. توصیه من این است با توجه به آنکه دنیا این شاخص را هم لحاظ کرده، شاخص یادشده هم به شاخص‌‌‌های قبلی اضافه شود.

کیانی بختیاری ادامه داد: شاخص سود‌آوری و عملکرد، شاخص بهره‌‌‌وری، بهره‌وری کل، بهره‌وری کل عوامل، بهره‌وری نیروی انسانی، شاخص‌‌‌های صادرات، سرانه صادرات، رشد صادرات، رشد نقدینگی، شاخص بدهی و شاخص بازار ازجمله شاخص‌‌‌هایی هستند که در این رتبه‌بندی مورداستفاده قرار می‌گیرند. او تصریح کرد: سهم هر گروه صد‌تایی از کل فروش ۵۰۰ شرکت، تحلیل شده است.


ثبت نظر

ارسال