سهام متعلق به دولت در آلومینیوم جنوب واگذار شد

پنجره‌ایرانیان؛ سهام متعلق به دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند و باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب واگذار شدند.
  • دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت 11:7

به گزارش ایلنا، با امضای معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به اختصاص سهام شرکت‌های مشمول واگذاری بابت رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح ابلاغ شد.

این ابلاغیه مصوب بیست و ششم تیرماه است و بر اساس آن مقرر شده است از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، در سقف ۹۰۰ هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

همچنین به‌موجب مصوبه دولت و در اجرای جزء (۲) بند قانونی یادشده، سهام متعلق به دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، در سقف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد.

هیئت‌وزیران در اجرای جزء (۳) بند (ی) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، در سقف ۹۰ هزار میلیارد ریال نیز به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار کرد.

همچنین در راستای اجرای جزء (۴) بند قانونی مذکور، بخشی از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت فولاد غدیر نیریز، در سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار می‌شود.


ثبت نظر

ارسال