‌صرفه‌جویی در مصرف انرژی با پنجره‌های دوجداره واقعی

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران گفت: برای موفقیت در زمینه مصرف بهینه انرژی در ساختمان، باید از پنجره‌های دوجداره واقعی بهره ببریم و با استفاده از پنجره‌هایی که به ‌صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند می‌توان جلوی اتلاف انرژی را گرفت.
  • یکشنبه 24 آذر 1398 ساعت 23:35

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از صما، وحید جلالی‌پور با اشاره به پیشینه و سابقه صنعت دروپنجره دوجداره در کشور بیان کرد: صنعت دروپنجره دوجداره از سال 79-78 در ایران شروع به کار کرد و ما در آن زمان از نظر فناوری در جایگاه بسیار خوبی هم‌ردیف با کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، فرانسه و کانادا قرار داشتیم.

وی افزود: باوجوداینکه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در همان سال‌ها نوشته شد اما امروز باگذشت 20 سال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فاصله بسیار زیادی از کشورهای مذکور در این صنعت داریم. قوانین و ضوابط مطلوبی در بخش انرژی‌داریم اما نظارت دقیقی بر تولید و اجرای مصالح ساختمانی وجود ندارد.

این فعال بخش خصوصی با انتقاد از نبود نظارت‌های صحیح در این صنعت گفت: صنعت ما به اسم دروپنجره دوجداره در دورافتاده‏ترین نقاط و به‌عنوان اِلمانی از پوسته ساختمان استفاده می‌شود، درحالی‌که اصلا قابلیت چنین استفاده‌ای را ندارد.

جلالی‌پور با تاکید بر لزوم شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها گفت: صاحب‌نظران باید اطلاعات مناسبی را در رابطه با دروپنجره دوجداره در اختیار افراد قرار دهند و نحوه تولید و استانداردهای موجود را نیز می‌توان بازنگری کرد و در اختیار مهندسان قرارداد.

 


ثبت نظر

ارسال