در گفت‌وگو با مدیرعامل آلتون‌وین مطرح شد:

آلتون‌وین نامی‌ست که از آن بیشتر خواهید شنید

پنجره‌ایرانیان: علامت تجاری شرکت آلتون وین توجه را جلب می‌کند. این سال‌ها درباره دریاچه ارومیه زیاد شنیده‌ایم. گویا متولیان شرکت که خودشان هم تاکید دارند، دغدغه دریاچه ارومیه را هم داشته‌اند. آقای امیدنیا بر این نکته تاکید دارد که چون به موضوعات محیط زیستی توجه داشتیم در علامت تجاری شرکت، شکل دریاچه ارومیه را قرار دادیم تا پیام حمایت ما از محیط‌زیست باشد.نمایشگاه صنعت دروپنجره تبریز با «رضا امیدنیا» مرد شماره یک شرکت آلتون وین دیدار کردیم. پای صحبتش نشستیم و از برنامه‌ها او برای آینده شرکت پرسیدیم. «امیدنیا» درباره نام‌گذاری آلتون‌وین که پرسش قبل از مصاحبه ما بود باحوصله پاسخ داد. اینکه آلتون در زبان ترکی یعنی طلای ناب و به این دلیل که کیفیت تولید برایش مهم بوده سعی کرده نامی را برگزیند که بازتاب‌دهنده چنین نگاهی باشد. او روایت سال‌های دورتر را می‌گوید: «در سال 87 وارد این صنعت شدیم. سال‌های کار درگذشته کم‌کم ما را به این صرافت انداخت که با سرمایه‌گذاری بر خطوط تولید، پروفیل‌هایی را تولید کنیم که هم ازنظر قیمت و هم ازنظر کیفیت، برای صاحبان صنایع و کارفرمایان جذابیت داشته باشد.»رضا امیدنیا شرکت آلتون تجارت  میلاد نور را تاسیس کرده و در حال حاضر بانام تجاری آلتون‌وین  در حال فعالیت است. با او به گفت‌وگو نشستیم و درباره نوع تولید، بازار و دیگر فعالیت‌های این مجموعه، صحبت کردیم. مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است:
  • سه شنبه 8 اسفند 1402 ساعت 6:18

 

اگر موافق باشید برای ورود به بحث، درباره نوع تولیدات و کار در آلتون‌وین  برای‌مان صحبت کنید...    

ما در آلتون‌وین، تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی هستیم. علاوه بر آن تولیدکننده اسپیسر آلومینیومی هستیم. اسپیسر نوعی از تولیدات فلزی است که داخل شیشه‌های دوجداره به کار می‌رود و در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. این نکته را هم باید عرض کنم که ما بخشی از ماشین‌آلات را از ایتالیا وارد کردیم و دستگاه‌هایمان این قابلیت را دارند که از سایز 6 تا 20 تولید می‌کنیم. موضوع بسیار برای ما کیفیت است و ادعا داریم، کیفیت ما عالی است. ما در تولید اسپیسر از ورق‌هایی استفاده می‌کنیم که ضخامت آن‌ها 1.8 است یعنی ضخیم‌ترین ورق موجود در بازار که این ورق‌ها را با بهترین کیفیت از اراک تهیه می‌کنیم.

  پروفیل به نظر جزو محصولات جدید مجموعه شما است؟

بله! ما پیش‌ازاین پانل یوپی‌وی‌سی تولید می‌کردیم که آن‌هم بعدا به مجموعه اضافه شد و از سال 1395 شروع به تولید این محصول کردیم. در این مدت ازنظر کیفی طوری پیش رفته‌ایم که توانستیم با همین برند آلتون علاوه بر اینکه محصولات را در سرتاسر ایران  توزیع می‌کنیم، صادرات هم داشته باشیم. از سال 1402 هم تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی را آغاز کردیم. دلیل تولید این محصول این بود که ما مشتریانی از قدیم داشتیم که از ما پانل‌های موردنیازشان را تامین می‌کردند. آن‌ها به پروفیل هم نیاز داشتند و از ما می‌خواستند این محصول را هم تولید کنیم. به همین دلیل ماشین‌آلات موردنیاز را وارد و قالب‌ها را نیز خریداری کردیم و پس‌ازآن خط تولید راه‌اندازی شد.

 

کارخانه‌ای که در آن پروفیل و دیگر محصولات را تولید می‌کنید چه ویژگی‌هایی دارد؟

اول‌ازهمه عرض کنم ما در شهرک صنعتی ارومیه و در فاز دو توسعه مستقر هستیم و کارخانه را در زمین به وسعت 16 هزار مترمربع بناکرده‌ایم. در این مسیر طرح توسعه هم برای آینده‌ای نزدیک در نظر گرفته‌ایم که بنای کارخانه از میزان فعلی به‌صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت. در حال حاضر 5 اکسترودر وارد کردیم  و دو خط تولید اسپیسر هم در کارخانه فعال است که سه شیفت کاری به‌صورت 24 ساعت کار می‌کنیم.

 

اینکه سه شیف کار می‌کنید، قابل‌تقدیر است اما حجم تولید معمولا بر اساس بازار است. آیا فروش محصولات شما با حجم تولید متناسب است؟

حرفتان کاملا درست است. ما به این دلیل که از قدیم در این حوزه با نام نوین پی‌وی‌سی کار کردیم، ذائقه مشتریان را می‌دانیم بنابراین خطوط تولید ما هم بر همین اساس طراحی‌شده و طرح توسعه هم بر همین مبنا شکل گرفته است. از سوی دیگر سال‌های سال است ما به نمایشگاه تهران می‌آییم و ازاین‌رو به نیازهای بازار کاملا واقفیم. این را هم عرض کنم ما دو برند داریم. یکی برند آلتون‌وین و دیگری کارولاین ...

 

این دو چه فرقی باهم دارند؟

برند آلتون‌وین در اصل برند اولیه ما است که استاندارد‌های بی‌نظیری دارد و بی‌هیچ شکی دارای کیفیتی بسیار بالاست اما مشتری به انواع دیگر پروفیل هم نیاز دارد. بنابراین ما برند کارولاین را هم وارد خط کردیم که در اصل پروفیل اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است.

 

همه شرکت‌ها اقداماتی انجام می‌دهند که بتوانند سهم را از بازار به‌صورت ثابت از آن خود کنند. شما در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

ما از قدیم مقداری از این محصولات را تولید می‌کردیم. دلیل تولید محدود در آن مقطع این بود که بتوانیم با افزایش کیفیت تولید، نامی را در بازار برای مشتریان طالب کیفیت، معرفی کنیم. خوشبختانه در همان روزها، نام ما بین مشتریان معرفی شد و امروز می‌توانم عرض کنم که نام ما در بازار برای مشتریان آشناست و اعتباری در این زمینه کسب شده است. به‌عنوان نمونه محصولات ما توانسته‌اند در گرمای 50 تا 60 درجه اهواز، دوام بیاورد. سه سال است  ما در اهواز نمایندگی داریم و توانسته‌ایم مشتریان خوبی در آن بازار پیدا کنیم در این سه سال ما هیچ‌گونه اعتراضی از سوی مشتریان نداشتیم و نمایندگی رسمی ما در خوزستان به مرکزیت اهواز،  یکی از فعال‌ترین نمایند‌گی‌هاست. همین موضوع نشان می‌دهد که کیفیت ما بسیارمناسب است. این محصول را در آزمایشگاه خودمان آزموده‌ایم که آزمون‌های سختی دارد. استاندارهای مختلف ایزو را هم دریافت کرده‌ایم و برای دریافت رال آلمان هم اقدام کرده‌ایم و کارهای ابتدایی آن انجام شده است. ما سال قبل به‌عنوان تولیدکننده برتر استان آذربایجان غربی از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت استان انتخاب شدیم. این‌ها اقدامات اولیه است که می‌تواند بخشی از سهم بازار را برای ما حفظ کند.  ما در چند سالی که پروفیل‌های کمکی دروپنجره یوپی‌وی‌سی را تولید می‌کردیم، سهم‌مان را از بازار گرفته‌ایم. فروش ما بااینکه پروفیلی پنل ازنظر فروش رده سه بازار است، همیشه به‌صورت انبوه بوده است. هدف از حضور در نمایشگاه هم به این دلیل نیست که ما از این نمایشگاه محملی برای فروش پیدا کنیم، صرفا می‌خواستیم نام‌ شرکت در میان اهالی صنعت بیشتر به چشم بخورد.

 

صادرات نقش مهمی در ایجاد بازار دارد در این زمینه چه کردید؟

ما در این زمینه هم فعال بوده‌ایم و اقداماتی انجام داده‌ایم. حدود سه سال پیش بیشتر از صد تن از تولیداتمان را به افغانستان صادر کرده‌ایم و برای عراق هم همین حدود. البته صادرات به عراق از محصولی به نام ریل پرده پی‌وی‌سی بوده است. برای آینده هم قرار است در نمایشگاه‌هایی که در اربیل یا سلیمانیه برگزار می‌شود شرکت کنیم تا بتوانیم این بخش از کار را توسعه دهیم.

 

برنامه دیگری هم برای توسعه دارید؟

بله. ما قراراست  پروفیلی به نام آلتون پلاس تولید کنیم. درواقع کیفیت این پروفیل بسیار بهتر از دو پروفیل قبل است. پروفیل‌های ریلی را هم جزو برنامه تولید داریم چون پروفیل‌های فعلی ما  لولایی است. این پروفیل‌ها را در دستور تولید داریم به این دلیل که بازار آن‌ها رو به افزایش است. فعلا  هم در حال تهیه قالب‌های این پروفیل‌ها هستیم تا بتوانیم سبد محصولاتمان را کامل کنیم.

 

گفتید کیفیت برای‌تان بسیار مهم است. یکی از عوامل موثر بر کیفیت، مواد اولیه و دیگر ماشین‌آلات است. در این زمینه در چه رده‌ای قرار دارید؟

در بحث مواد اولیه پی‌وی‌سی‌ای که ما حتی برای پروفیل پنل‌مان که در صنعت دروپنجره جزو پروفیل‌های درجه سه است، استفاده می‌کنیم، پی‌وی‌سی صادراتی پاکتی تهیه کردیم. اغلب کارخانه‌ها، پی‌وی‌سی را به‌صورت فله تهیه می‌کنند اما ما اصرار داریم به‌رغم هزینه‌های آن، پی‌وی‌سی پاکتی بندر امام را تهیه کنیم و در تولیدات به کار ببریم.

کربنات کلسیم که در تولید استفاده می‌کنیم نیز از تولیدات شرکت اومیا‌ پارس است که همیشه با بالاترین کیفیت است. سایر افزودنی‌ها هم از شرکت‌هایی است که در خاورمیانه به نام بوده‌اند. در رابطه با ماشین‌آلاتی که ما دارم باید تاکید کنم آن‌ها جزو بهترین ماشین‌آلات موجود در بازار هستند که پیش‌ازاین امتحان خودشان را پس داده‌اند. قالب‌ها هم از بهترین و به نام‌ترین شرکت‌های ترکیه‌ای بودند و خوب می‌دانید که این قالب‌ها در مقایسه با قالب‌های چینی از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند اما ما برای افزایش کیفیت به هزینه‌های خط تولید خیلی توجه نداریم. 30 یا 40 درصد قیمت بالاتر اما کیفیت بسیار بهتری دارند.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این گفت‌وگو اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال