برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پانزدهمین نمایشگاه دروپنجره تهران

پنجره‌ایرانیان؛ در پانزدهمین نمایشگاه دروپنجره تهران به‌روزترین مسائل فنی صنعت دروپنجره در کارگاه‌های تئوری و عملی آموزش داده شد.
  • پنجشنبه 29 تیر 1402 ساعت 0:32

وحید جلالی پور، دبیر و نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان دروپنجره ایران در گفتگو با صما با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال دستاوردهای منحصربه‌فردی نسبت به چند سال گذشته که به دلیل پاندمی کرونا، رکود صنعت ساختمان و به‌تبع آن وضعیت کلی کسب‌وکارها داشت که از سویی با مشارکت‌کننده بیشتر از سال‌های قبل همراه بود و از سوی دیگر نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی آن با استقبال گرم تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و فعالان صنعت ساختمان مواجه شد.

وی افزود: در پانزدهمین نمایشگاه دروپنجره ۱۲ کارگاه تخصصی با عناوین مختلف برگزار شد که مدت‌زمان برگزاری در نظر گرفته‌شده به دلیل استقبال خوب بازدیدکنندگان یک ساعت بیشتر در تمام کارگاه طول کشید و ظرفیت سالن‌های برگزاری نیز کاملا پر بود. در این کلاس‌ها تلاش شد ضمن بررسی آخرین تکنولوژی‌های صنعت دروپنجره در دنیا و ایران به روش‌های ذخیره انرژی نیز پرداخته شود تا به سمت کاهش اتلاف انرژی گام برداریم.

دبیر انجمن دروپنجره ادامه داد: کمیته آموزش انجمن امسال بعد از چندین سال توقف مسائل آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا با تمام قوت ظاهر شد و از متخصصان داخلی از مرکز تحقیقات رسانه تا متخصصان خارجی از آلمان و ترکیه این کلاس‌ها را برگزار کرد.

کارگاه‌های عملی نیز شامل کارگاه‌های ساخت، تولید و روش نصب بودند که طی ۴ روز برای علاقه‌مندان برگزار شد.

این نمایشگاه که با استقبال گرم تولیدکنندگان داخلی مواجه شد شامل ۱۷ هزار مترمربع مساحت غرفه‌ای بود و علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی بازدیدکنندگانی از کشورهای همسایه نظیر عراق، ترکیه و افغانستان به‌اضافه بازدیدکنندگانی از چین و آلمان در آن حضور داشتند. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها علیه ایران امسال مشارکت‌کننده خارجی نداشتیم.

ارائه جدیدترین محصولات صنعت دروپنجره، تبادل اطلاعات و فناوری، آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین دستاورد‌های عرضه‌شده در بخش‌های مختلف، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زائی و بازاریابی و توسعه صادرات از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره، مشارکت‌کنندگان از آخرین تولیدات و دستاوردهای خود در گروه‌های کالایی نظیر، دروپنجره‌های یوپی‌وی‌سی و آلومینیومی، تزئینی و دست‌ساز، در‌های کشویی، لولایی، جمع‌شو و گردان و مکانیزم‌های مربوطه، پنل‌های کامپوزیت چوب – پلیمر، انواع مختلف چهارچوب‌ها و ورودی‌های متشکل از ماشین‌آلات و ابزار خط تولید دروپنجره، شیشه‌های مخصوص دوجداره، رفلکس، رنگی رونمایی شد.


ثبت نظر

ارسال