عرضه آلومینیوم در بورس کالا التهابات را کاهش می‌دهد

پنجره‌ایرانیان؛ شرایط بازار آلومینیوم به دلیل حضور هم‌زمان عرضه‌کنندگان آلومینیوم در بورس کالا رو به بهبودی خواهد بود.
  • چهارشنبه 22 اسفند 1397 ساعت 2:56

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از بولتن نیوز، سامان کثیری با بیان اینکه افزایش عرضه‌های شرکت‌های آلومینیومی در بورس، قطعا نویدبخش بهبود شرایط قیمتی و تامین نیاز مناسب واحدهای پایین‌دستی است، اظهار کرد: متاسفانه عرضه‌های شرکت هرمزال به دلیل توقف تولیدات آن از مدار خارج شده بود و از سوی دیگر شرکت المهدی نیز طی ماه‌های اخیر عرضه‌ای در بورس نداشت؛ بنابراین تنها عرضه‌کننده آلومینیوم در مدت اخیر شرکت ایرالکو بود اما خوشبختانه این وضعیت تغییر کرده و عرضه‌های آلومینیوم در بورس در حال افزایش است.

این کارشناس بازار سرمایه به دلایل التهابات اخیر این بازار اشاره کرد و گفت: علاوه بر ترس از افزایش نرخ دلار، کاهش تعداد عرضه‌کنندگان به‌خودی‌خود یک عامل روانی برای مصرف‌کنندگان بود که موجب شد با تقاضای چند برابری برای آلومینیوم مواجه شویم.

وی افزود: کاهش عرضه‌ها و از سویی نیاز شرکت‌هایی مانند ساپکو، ایران‌خودرو، ذوب‌آهن و فولاد مبارکه برای تأمین مواد اولیه خود به روند رو به رشد قیمت‌ها کمک کرد که در صورت استمرار عرضه‌ها در بورس کالا، تعادل کامل در بازار حاکم خواهد شد.

کثیری گفت: خوشبختانه شرکت المهدی مجددا عرضه‌های خود را در بورس کالا از سرگرفته است از سویی اگر واگذاری شرکت هرمزال نیز با موفقیت انجام پذیرد و تولیدات و عرضه‌های آن دوباره در بورس کالا محقق شود، حباب قیمتی در بازار باقی نمی‌ماند و شاهد بهبود شرایط بازار آلومینیوم خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که اگر شرکت آلومینیوم جاجرم نیز قدم به مدار تولید بگذارد و تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کند، روزهای خوش و باثباتی در انتظار بازار آلومینیوم کشور خواهد بود.

وی به اقدامات مثبتی که اخیرا رخ داده اشاره کرد و گفت: افزایش عرضه‌ها در بورس کالا باعث کاهش قیمت آلومینیوم شده است که به‌طوری‌که با بررسی چند عرضه اخیر آلومینیوم متوجه می‌شویم نرخ این محصول بیشتر از قیمت دلار و یا نرخ‌های جهانی، تحت تأثیر تقاضا بوده است که با عرضه‌های جدیدی که امیدواریم در بورس کالا محقق شود شرایط بازار آلومینیوم بهبود می‌یابد و التهابات به‌کلی از بین می‌رود.


ثبت نظر

ارسال