آغاز به کار رسمی انجمن در، پنجره، نما و صنایع وابسته ایران؛

انجمن صنفی تولیدکنندگان در، پنجره، نما و صنایع وابسته ایران، پس از ماه ‏ها تلاش بی‏ وقفه گروهی از دلسوزان صنعت جهت تهیه مقدمات لازم، فعالیت‏ های خود را به طور رسمی آغاز کرد.
  • شنبه 10 مهر 1395 ساعت 15:38

در پی تبادل نظرات گسترده جمعی از فعالان صنعت در، پنجره و نما و بررسی‏ ها و مطالعاتی متعدد که در بستر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران از مدت ‏ها قبل صورت گرفت، تصمیم گرفته شد تا انجمنی با هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات این بخش و تلاش برای ارائه راهکارهایی در خصوص معضلات موجود تشکیل شود؛ و در همین زمینه بهمن ماه 1394 فعالان بخش در، پنجره و نما گرد هم آمدند و 9 نفر را به عنوان نمایندگان خود برگزیدند تا تدارکات شکل ‏گیری چنین انجمنی را فراهم آورند. حال در مرداد ماه 1395 این انجمن آغاز به کار خود را به ‏صورت رسمی اعلام کرد. آنچه در ادامه می ‏خوانید گزارشی است از روند فعالیت ‏های صورت گرفته توسط اعضای این انجمن تا به امروز که توسط روابط عمومی انجمن در اختیار مطبوعات قرار داده شده است. با هم این گزارش را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

گزارشی از روند فعالیت‏ های صورت گرفته

طبق برنامه‏ ریزی‏ های انجام شده جهت شناسایی واحدهای فعال و برتر از سوی سندیکای صنایع آلومینیوم ایران، طی فراخوانی از شرکت‏ های فعال در بخش در، پنجره، نما و صنایع وابسته دعوت به ‏عمل آمد تا با حضور خود و تدوین پارامترهای مرتبط با هر بخش صنعت، و با تکیه بر توان تولید داخل، سندیکای آلومینیوم را در برنامه تقدیر از شرکت ‏های فعال یاری کنند.

در همین راستا با دعوت عمومی از صاحب نظران، پیشکسوتان و فعالان این صنعت، و برگزاری بیش از ده جلسه و با لحاظ کردن جمیع نظرات، پارامترهای مربوط به بخش در، پنجره و نما تدوین و نهایی گردید. در اثنای این جلسات، بررسی‏ های میدانی به منظور شناسایی کاستی‏ ها و مشکلات این بخش صنعت آلومینیوم از طریق ارائه نظرات کارشناسی و پیگیری نظرات مطرح شده در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت. نتیجه برآمده از تجزیه و تحلیل آراء و نظرات مطرح شده، فقدان یک پایگاه و جایگاه قانونی را به منظور رصد مشکلات نشان می ‏داد و بر ضرورت انجام اقداماتی جهت رفع موانع این بخش صنعت تاکید می ‏کرد.

 به همین منظور سندیکای آلومینیوم جهت هماهنگی امور مربوط به این صنعت و اتخاذ تصمیمات اصولی و فنی که متضمن منافع جمیع فعالان این صنف و صنعت باشد، اقدام به برگزاری گردهمایی و دعوت از صاحب نظران و صنعتگران کرده و به منظور شروع حرکت گروهی در گردهمایی با اتخاذ آراء کتبی از میان شرکت ‏کنندگان و بر اساس تنها یک حق رای برای هر شرکت حاضر، از بین داوطلبانی که در گردهمایی اعلام آمادگی کردند، در بخش‏ های مختلف صنعت در، پنجره، نما و صنایع مرتبط  9 نفر را به عنوان نمایندگان این بخش (در بخش نما، در و پنجره، یراق و ماشین آلات) و به عنوان هیات رئیسه این انجمن، جهت تدوین و پیشبرد اهداف مورد نظر و حقوق صنفی انتخاب کردند.

پس از آن به منظور ساماندهی و تثبیت جایگاه صنفی در قالب ایجاد یک تشکل قانونی، اعضای منتخب پیش زمینه و اقدامات لازم جهت ایجاد یک تشکل قانونی را مدنظر قرار داده و طی چهار جلسه متمادی، بندها و تبصره ‏های اساسنامه پیشنهادی و تاثیرات آن بر هر بخش، صنف و صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت، و در نهایت پیش‏ نویس اساسنامه پیشنهادی تدوین و پس از نهایی شدن به وزارت مربوطه جهت اقدامات ثبتی انجمن قانونی تحت عنوان « انجمن در، پنجره، نما و صنایع وابسته » تقدیم گردید که مراحل ثبت آن در دست پیگیری است. سپس در راستای ارائه خدمات و گسترش سطح اطلاع‏رسانی به کارفرمایان، مقرر شد تا علاوه بر طرح و انتخاب لوگوی مربوط به انجمن، سایت تخصصی انجمن در، پنجره و نما نیز راه ‏اندازی گردد که در این رابطه طی پنج جلسه مباحث مربوط به سایت و شرایط و ضوابط خدمات به اعضا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از عقد قرارداد با یکی از شرکت‏ های طراح در این بخش سایت انجمن به آدرس  www.fawindo.com ثبت و راه ‏اندازی شد و به موازات آن برای شناساندن بهتر انجمن  از بین ده لوگوی پیشنهادی، لوگوی منتخب انجمن نیز تعیین و اقدامات اولیه جهت ثبت آن صورت گرفت. همچنین در راستای اقدامات انجام شده برای موضوع استاندارد و الگوگیری در اجرای امور، نشستی با انجمن در و پنجره ترکیه و انجمن vff آلمان برگزار شد و شیوه‏ های همکاری‏ های دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت. اما آنچه بیشتر از همه مد نظر هیات رئیسه انجمن قرار داشت، افزایش سطح خدمات به شرکت ‏های بزرگ و کوچک و ایجاد منافع و وحدت رویه مشترک در میان اعضای انجمن بوده و هست، و به منظور تسریع در تحقق اهداف و مصالح پیش روی این صنف و دستیابی به آرمان‏ های همگرایانه و منافع جمعی و گروهی، در 5  جلسه راهکارها و اهداف و دستاوردهای پیش روی این صنعت بررسی و در قالب 9 گروه کارشناسی طبقه ‏بندی و مقرر شد تا استراتژی پیش روی هر گروه به همراه تدوین اهداف کوتاه و بلندمدت هر بخش تهیه شود و سپس با تشکیل کارگروه ‏های تخصصی هر بخش متشکل از شرکت ‏های این صنعت، راهکارهای تحقق این اهداف و شرایط و نحوه اجرای آنها بر حسب نقطه نظرات پیشنهادی اعضای محترم مورد بررسی قرار گیرد که در ادامه کارگروه ‏های پیشنهادی و استراتژی هر یک به اختصار به استحضار عزیزان می ‏رسد:

1. کارگروه آموزش

ارکان: این کارگروه شامل حداقل 5 عضو (2 نفر از اعضا هیات رئیسه و 3 نفر از اعضا) در هر بخش می ‏باشد.

اهداف: کارگروه آموزش وظیفه ارتقای سطح کیفی دانش تئوری و عملی اعضای انجمن و فعالان غیر عضو مرتبط با انجمن را به عهده دارد.

گروه‏ های مخاطب شامل دسته ‏بندی زیر خواهند بود:

 تولید کنندگان و مجریان در، پنجره، نمای آلومینیوم و شیشه و کلادینگ (ورق، ورق‏ های کمپوزیت، سرامیک و انواع پوشش‏ های خشک نمای غیر شیشه)

 مشاوران و پیمانکاران ساختمانی

 پرسنل تلفنی

 متقاضیان ورود به صنعت

موضوعات آموزش عبارتند از: (شایان ذکر است که این موضوعات آموزش محدود به موارد ذیل نخواهد بود و تنها قسمتی از مباحث آموزشی تاکنون مشخص شده است.)

الف) محاسبات

 مبحث 6 مقررات ملی ساختمان، روش و نحوه محاسبات در و پنجره و نما و مقایسه استاندادرهای مختلف در زمینه محاسبات ایستایی، هوابندی، آب بندی و ...

ب) طراحی

 سیستم ‏های مختلف نما، در و پنجره

 مسایل و رویکردها و نکات کلیدی در طراحی سیستم ‏ها

ج) یراق‏ آلات

 کارکرد یراق ‏آلات، انتخاب یراق ‏آلات، محاسبات و نحوه به کارگیری و نصب صحیح

د) انرژی

 روش‏ های محاسبات و موضوعات مرتبط  با ضریب انتقال حرارت فریم

 روش‏ های محاسبات و موضوعات مرتبط  با ضریب انتقال حرارت پنجره (فریم و شیشه)

 آموزش مسایل دخیل و مربوط به حفظ انرژی در ساختمان به جز پنجره (مانند دیوارها و سایبان‏ ها)

هـ) ساخت در، پنجره و نما و تکنیک‏ ها و عوامل موثر در آنها

و) نصب در، پنجره و نما و تکنیک ‏ها و عوامل موثر در آنها

ی) نصب و تعمیرات ماشین‏ آلات

این آموزش ها از طریق برگزاری سمینار آموزشی، کلاس های تئوری، کارگاه های آموزشی، عملی و ترجمه و تدوین مقالات علمی کاربردی انجام خواهد شد.

2. کارگروه استاندارد

ارکان: این کارگروه شامل 5 عضو می ‏باشد که 2 نفر از آنها از هیات رئیسه و 3 نفر از اعضا می ‏باشند.

اهداف: تهیه و تنظیم الزامات اولیه در و پنجره آلومینیومی و نماهای مدرن به منظور رسیدن به ایمنی، امنیت، هزینه‌های بهینه.

سیاست‏ های این کار گروه

 تشکیل جلسات فنی و همفکری با صاحب نظران و متخصصان در زمینه فنی در، پنجره، نما و صنایع وابسته در راستای تدوین حداقل استانداردهای مهندسی ساخت و نصب در، پنجره، نما و مواد اولیه از قبیل: پروفیل، شیشه، گسگت، یراق، روش‏ های نصب و غیره ...

 هماهنگی با واحد تدوین استانداردسازی اداره استاندارد ایران ومرکز تحقیقات ساختمان جهت حضور در کارگروه ‏های مربوطه

 بحث و بررسی جهت تدوین استاندارد اجباری از طریق اداره استاندارد ایران و مرکز تحقیقات ساختمان

 نشست همفکری با تولیدکنندگان مواد اولیه

 مقابله و تطبیق استاندارهای تصویب شده با مقررات ملی ساختمان (مباحث 6 و 19 و آیین نامه 2800)

3. کارگروه امور حقوقی و قراردادها

ارکان: دارای دو رکن اصلی است: 1-کارگروه و کمیته داوری     2-کانون مشاوره حقوقی

1-کار گروه وکمیته داوری:  بر اساس راهکارهای پیش‏ بینی شده در قراردادهای تیپ، و در بخش حل اختلافات به جای حکم مرضی ‏الطرفین که در قراردادها معمول است، نوشته شود : "به داوری انجمن صنفی" تا محملی برای ارجاع و حل اختلافات اولیه در انجمن وجود داشته باشد.

این کارگروه متشکل از داوطلبان از اعضاء منتخب انجمن می‏ باشند که یک نفر از آنان از هیات رئیسه بوده و مابقی دیگر از متقاضیان در عضویت این کمیته و با رای هیات رئیسه انتخاب و در خصوص پرونده‏ های ارجاعی به تناسب موضوع3 نفر از کارگروه به علاوه 2 کارشناس مرتبط با موضوع خارج از کارگروه (در صورت نیاز) مامور رسیدگی و اعلام نظر کارشناسی می ‏شوند.

کارگروه و کمیته داوری جهت تدوین مشکلات حقوقی و همچنین بحث و بررسی پرونده ‏های ارجاعی جلسات مستمر و منظمی را برگزار می ‏کنند.

2-کانون مشاوره حقوقی : این کانون در سه مرحله و بخش امکان خدمات رسانی دارد:

2-الف ) اقدامات کلی پیش از قرارداد:

2-1-الف) آسیب‏ شناسی مشکلات حقوقی در کلیه مبادلات به وجود آمده در این صنف و پیش‏بینی معضلات آتی به صورت ارائه مثال

2-2-الف) تبیین انواع قراردادهای قابل اجراء یا مبتلا به این صنف

3-2-الف) تدوین پیش نویس‏ های انواع قراردادهای خام بند 2 به نحوی که جهت کلیه مشکلات بند -2-1الف پاسخ و راهکار داشته باشد.

ارائه مثال در بند (-1-2الف): بدین جهت است که این قسمت تماما باید توسط انجمن و کارگروه مربوطه تهیه و تدوین و سپس به مشاوران حقوقی تحویل شود.

2-ب ) اقدامات کلی حین قرارداد :

2-1-ب) تشخیص نوع کار و به تبع آن نوع قرارداد مناسب آن کار

2-2-ب) بررسی سودها و زیان‏ های ناشی از اتخاذ هر یک از انواع قراردادها و در نهایت انتخاب بهترین شیوه

2-3-ب) شرکت در مذاکرات حقوقی و فنی جهت حذف یا اضافه کردن بندهایی در قراردادها از طرف کارفرمایان یا نمایندگان حقوقی آنها

2-ج ) اقدامات کلی پس از قرارداد:

2-1-ج) آموزش و پایش نحوه مستندسازی‏ های مورد نیاز هنگام اجراء قرارداد

2-2-ج) پیش‏ بینی‏ های زمانی و حجم ریالی پیمان ‏ها در مقاطع مختلف و انجام عملیات یا ارائه پیشنهادات(clame)   به منظور جلوگیری از تضییع حقوق احتمالی یا تسهیل شرایط پیمان

2-3-ج) برگزاری جلسات رفع مجادلات به صورت توافقی با برخی از طرفین با کمک گرفتن از محمل کمیته داوری انجمن

2-4-ج) آغاز طرح دعوی و اقدام جهت مراجع قانونی تا حصول کامل و  قطعی نتیجه

4.کارگروه بازاریابی

ارکان:

 زیرگروه مطالعات بازار (اطلاعات ثانویه)

گروهی متشکل از دو نفر از اعضا هیات رئیسه و 5 نفر از اعضا که سیاست‏ های این گروه عبارتنداز:

الف) همکاری با اتاق‏ های بازرگانی و سفارتخانه‏ ها در راستای دستیابی به اطلاعات بازارهای کشورهای همسایه و یا کشورهای تولیدکننده مواد اولیه و صنایع وابسته

ب) همکاری با سندیکای آلومینیوم و استفاده از کلیه کارگروه ‏های عضو این سندیکا در راستای دستیابی به اطلاعات صنعت

ج) همکاری با شرکت‏ های مطالعات بازار در راستای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در این صنف

د) گردآوری اطلاعات و قوانین مربوط به واردات و صادرات کشور ایران و سایر کشورهای همسایه برای سرمایه‏ گذاری

هـ) گردآوری اطلاعات نمایشگاه‏ های داخلی و خارجی و ارزش ‏گذاری روی کیفیت و بازخور این نمایشگاه ‏ها

و) گردآوری اطلاعات بانکی در راستای اخذ LC و ...

ز) همکاری با سایر انجمن‏ های داخلی و خارجی برای تبادل اطلاعات

 زیر گروه بازاریابی

گروهی متشکل از یک نفر از اعضا هیات رئیسه و 6 نفر از اعضا که سیاست ‏های این گروه عبارتند از:

الف) مشخص کردن بازارهای هدف (بخشی از بازار که بتواند برای انجمن دارای بازده مادی یا معنوی باشد)

ب) انجام مطالعات میدانی برای هر یک از کارگروه ‏های دیگر (مانند آموزش، استاندارد و تبلیغات و ...) و ارائه اولویت ‏بندی پیشنهادی بر اساس نیاز یا خواست اعضا و بازار مانند برگزاری نمایشگاه و دوره ‏های آموزشی و ...

ج) ایجاد ارتباط با شرکت‏ های خدماتی مانند بیمه، مشاوره‏ های مدیریتی و غیره در راستای بالا بردن سطح امنیت و دانش شرکت‏ های عضو

د) انجام تحقیقات بازار و مشخص کردن بازارهای درآمدزا برای انجمن در راستای اهداف سایر کارگروه ‏ها و همچنین نحوه برقراری ارتباط با آن بازارها

هـ) انجام تحقیقات بازار برای تایید رزومه ‏های شرکت‏ ها در راستای ایجاد اعتبار برای انجمن در زمینه اهداف برندینگ

و) ارائه پیشنهادات به سایر کارگروه ‏ها در راستای تغییرات بازار یا تغییر نیاز بازار

اهداف: ارائه اطلاعات ثانویه (اطلاعاتی که توسط شرکت های معتبر تولید شده است) از بازار ایران و عرصه بین ‏المللی و همچنین انجام مطالعات بازار در راستای حمایت از اهداف انجمن و اعضا

5. کارگروه روابط عمومی و تبلیغات

ارکان: این گروه شامل حداقل 5 عضو (2 نفر از اعضای هیات رئیسه و سه نفر از اعضا)در هر بخش می ‏باشد.

اهداف:

 طراحی و راه‏ اندازی سایت رسمی انجمن و ایجاد بخش های مختلف در آن به صورت دو زبانه به نحوی که کلیه اعضای انجمن قابلیت و انگیزه بهره برداری از آن را داشته باشند.

 استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغات محیطی و مجازی اعم از بنر، پوستر، بروشور، دعوتنامه، پیامک، تیزر، زیرنویس تلویزیونی و اطلاع ‏رسانی از طریق سایت و خبرگزاری ‏ها و ...

 تبلیغات و شناسایی انجمن به تشکل های هدف

 شناسایی و جمع آوری اطلاعات مربوط به اعضایی که قابلیت عضویت در انجمن را دارا می باشند.

 تدوین، چاپ و نشر کلیه اقلام مورد نیاز انجمن (بولتن ها، فصلنامه، گزارشات و...)

 برنامه ریزی و برگزاری و هماهنگی برگزاری دورها و مراسم و کلیه بازدیدهای برنامه ریزی شده از طرف انجمن

 بازتاب کلیه مصوبات هیئت مدیره انجمن به اعضاء و جامعه هدف انجمن

 ایجاد بستر های مناسب و مشاوره در خصوص نحوه بازارسازی و نحوه ارائه محصولات و خدمات به اعضاء انجمن

 ایجاد ارتباط انجمن با سایر انجمن‏ های مرتبط (صنفی)

 برنامه‏ ریزی و تعیین اهداف انجمن در جهت شرکت (حمایت) از نمایشگاه‏ ها، سمینارها، کنفرانس‏ ها و ...

 ثبت مجموعه مباحث، اقدامات و عملکرد علمی، پژوهشی، حقوقی انجمن و مستندسازی و اطلاع ‏رسانی آنها

 انجام سایر موارد ارجاعی از سوی هیات مدیره و ارتباط با سایر کمیته ‏ها

 هویت ‏سازی و برندینگ انجمن

6. کارگروه امور کارفرمایان و امور فرهنگی

ارکان: این کارگروه شامل حداقل 5 عضو (2 نفر از اعضا هیات رئیسه و 3 نفر از اعضا) در هر بخش می‏ باشد.

اهداف: هدف از ایجاد این کارگروه ایجاد حلقه ‏های مشترک با کارگروه و تشکلات مختلف فعال در زمینه ساختمان و سازه ‏های ساختمانی و انتقال چکیده دستاوردهای انجمن به این گروه هاست. ایجاد فرمت های قراردادی انتقال استانداردهای مرجع در زمینه پنجره و نما و شناساندن توانایی ‏های اعضا انجمن در اجرای پروژه های خاص و انتقال مشکلات کارفرمایان و دغدغه‏ های آن به انجمن می‏ باشد.

در زمینه بین‏ المللی نیز این کارگروه می‏ تواند با ایجاد حلقه ‏های ارتباطی با اتاق‏ های بازرگانی کشورهای مختلف نسبت به بازاریابی و شناسایی بازار اهداف به کارگروه ‏های دیگر کمک شایانی بکند.

برای تحقق این اهداف موارد زیر به عنوان سرفصل کارگروه تعیین می شود:

 ایجاد حلقه های مشترک و تشکیل جلسات مختلف با انجمن کارفرمایان ساختمانی و پیمانکاران معتبر در تهران و شهرستان ‏ها

 ارائه اطلاعات فنی سیستم ها و استانداردهای نما و پنجره در جهت ارائه اصل استانداردسازی به اعضا کارفرمایی و دادن مشاوره های فنی از کارگروه های دیگر برای انتخاب متریال و سطح کیفی مورد استفاده

 دریافت نقطه‏ نظرات و دغدغه‏ های کارفرمایان و پیمانکارهای ساختمانی در جهت بهبود کیفیت و صحت اجرای قراردادها

 تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‏ های مشاوره ساختمان و پیمانکاران

 ارجاع مشکلات حقوقی کارفرمایان به کارگروه اعضا و حقوقی

 دعوت از کارفرمایان برای شرکت در کارگروه

7. کارگروه اعضا و خدمات‏رسانی به اعضا

ارکان: این کارگروه شامل حداقل 5 عضو (2 نفر از اعضا هیات رئیسه و 3 نفر از اعضا) در هر بخش می‏ باشد.

اهداف:

 رسیدگی به شکایات و پیشنهادات و انتقادات اعضاء

 رایزنی با شرکت ‏های خدماتی و ارائه خدمات جمعی مانند بیمه ‏ها، گواهینامه ‏ها و... باتخفیفات ویژه

 هماهنگی با سایرکارگروها جهت برگزاری گردهمایی ‏ها

 هماهنگی با اعضا جهت بازدیدها و ارزیابی ‏ها

 هماهنگی جهت بازدید گروهی از نمایشگاه ‏های داخلی و خارجی

 ایجاد بانک اطلاعاتی شرکت‏ های فعال در بخش در و پنجره و نما و صنایع وابسته

8. کارگروه ارتباط با سازمانها و نهادها

ارکان: این گروه شامل 5 عضو می ‏باشد که 2 نفر از آنها از هیات رئیسه و 3 نفر آنها از اعضا می‏ باشند.

اهداف:  ایجاد ارتباط مستمر و حضور در نهادها و ارگان ‏های دولتی ذیربط در راستای:

 دفاع از حقوق صنفی در نهادها و قوانین دولتی.

 ایجاد مقررات و دستورالعمل ‏های لازم الاجرا برای فعالان صنعت.

 حمایت از تولیدکنندگان داخلی، کاهش وابستگی به کالاها و تجهیزات وارداتی و توسعه تولید

 ایجاد زمینه ‏های قانونی جهت بومی‏ سازی و انتقال دانش و تکنولوژی

نهادهای مخاطب شامل موارد زیر می ‏باشند:

ـ اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران

ـ دفتر امور مقررات ملی ساختمان

9. کارگروه بودجه و مالی

اهداف: انجام امور مالی انجمن و مشخص کردن بودجه مورد نیاز سالیانه

ارکان: این کارگروه شامل حداقل 5 عضو می باشد که 2 نفر از آنها از هیات رئیسه و 3 نفر از اعضا می ‏باشد.

سیاست‏ های این کارگروه به شرح ذیل می ‏باشد:

 انجام امور مالی انجمن

 برآورد بودجه سالیانه و بودجه سایر کارگروه ‏ها

 مشخص ساختن حق عضویت و سایر دریافتی‏ های انجمن (همانند هزینه دوره‏ های آموزشی و هزینه ‏های نمایشگاهی)

 ارزیابی طرح‏ های پیشنهادی سایر کارگروه ‏ها در راستای سودآوری مالی

 ارائه پیشنهادات و آماده کردن طرح‏ های تشویقی به اعضا برای طرح در هیات رئیسه همانند راه ‏اندازی صندوق تعاون و ...

 ارائه مشاوره‏ های مالی به اعضا در راستای حمایت معنوی از نوع سرمایه‏ گذاری

 مذاکره با بانک ‏ها در راستای اخذ تحصیلات برای اعضا

در اولین فراخوان، از شرکت ‏های محترم دعوت به‏ عمل خواهد آمد تا ضمن مشارکت و حضور گسترده در هر یک از کارگروه ‏های مورد نظر، ما را در پیشبرد اهداف صنف و صنعت در، پنجره، نما و صنایع وابسته یاری کنند تا در قالب یک تشکل منسجم بتوانیم برای ارتقاء جایگاه صنفی این صنعت که شایسته آن است، تلاش کنیم.

بدون شک در دنیای تجارت و عرصه رقابت جهانی، دوام و بقای صنایع، بومی ‏سازی و افزایش سطح دانش فنی محقق نخواهد شد، مگر با همت عالی و اتحاد و یکدلی.

 نشریه پنجره ایرانیان ـ سال نهم ـ شماره 107 ـ شهریور 95



ثبت نظر

ارسال