جشن تکمیل ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

پنجره ایرانیان؛ جشن افزایش ظرفیت تولید مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه 1400 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشاور عالی وزیر دفاع و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسوولان کشوری برگزار شد.
  • دوشنبه 11 بهمن 1400 ساعت 11:5

به گزارش دنیای اقتصاد، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) هم‌اکنون با تکمیل ظرفیت اسمی خود و رسیدن به تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در سال، ۳۰ درصد از آلومینیوم کشور را تولید می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افزایش ظرفیت آلومینیوم جنوب عنوان کرد:‌ یکی از دغدغه‌ها در صنعت آلومینیوم، رسیدن به یک وضعیت پایدار است، همان‌گونه که در صنعت فولاد به چنین پایداری دست یافته‌ایم و شرکت‌های فولادی وارد حوزه اکتشاف و استخراج شده‌اند، می‌طلبد که در صنعت آلومینیوم نیز به همین سمت پیش برویم. از همین‌رو پیشنهاد این است که این چند شرکت آلومینیومی در کشور یا کنسرسیوم ایجاد کنند یا به‌دنبال سرمایه‌گذاری جدید باشند و علاوه بر اینکه روی پایین‌دست سرمایه‌گذاری می‌کنند، روی بالادست نیز سرمایه‌گذاری داشته باشند تا برق مورد نیاز و آلومینای مورد نیاز خود را تامین کنند.

سیدرضا فاطمی‌امین در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در وزارت صنعت، معدن و تجارت و در «ایمیدرو»، در معدن بوکسیت در گینه سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده و این آمادگی وجود دارد که این معدن را با این شرکت‌های آلومینیومی پیوند بدهیم تا بتوانیم جریان مطمئنی را برای تامین مواد اولیه ایجاد کنیم. وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در کشور در زمینه معادن بوکسیت ضعیف هستیم‌، یادآور شد: ما در کشور به لحاظ معادن مس و سنگ‌آهن ذخایر معدنی قوی داریم، اما در زمینه آلومینا و بوکسیت ضعیف هستیم که در این زمینه نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: فعالان این صنعت را به هم‌افزایی و یکپارچگی و افزایش پایداری دعوت می‌کنیم و امیدواریم که صنعت آلومینیوم با اقتدار و فناوری بالا، قیمت و کیفیت مناسب بتواند در کشور و منطقه و سطح بین‌الملل نقش‌آفرینی داشته باشد.

 


ثبت نظر

ارسال