آلومینیوم منتظر آلومینا ماند

پنجره‌ایرانیان؛ خطوط تولید آلومینیوم در حالی توسعه پیدا کرده است که برای تامین آلومینای موردنیاز کشور با مشکل جدی مواجه هستیم.
  • چهارشنبه 16 تیر 1400 ساعت 11:27

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اردیبهشت سال ۹۹ بود که رئیس‌جمهور فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن شمش آلومینیوم را افتتاح کرد. کارخانه‌ای عظیم که مشکل کمبود آلومینیوم کشور را برطرف کند. در همان زمان رضا رحمانی وزیر وقت صمت گفت: آلومینیوم جنوب کامل‌ترین مجتمع آلومینیوم ایران است که تمامی واحد‌های جانبی، سیستم مدرن محیط‌زیست و بندر اختصاصی در پارسیان را در اختیار دارد.

او در جواب سوال رئیس‌جمهور درباره بخش بالادستی و پایین‌دستی آلومینیوم گفت: انجام اکتشاف در حوزه بوکسیت و همچنین اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت مربوط به بخش بالادستی است و از دیگر سو برنامه ایجاد شهرک آلومینیوم در لامرد جزو پایین‌دست این مجتمع محسوب می‌شود.

رحمانی اظهار کرد: با راه‌اندازی آلاین به معنای آن است که باوجود معادن مختلف برای تامین آلومینا موردنیاز تولید آلومینیوم، این ماده از طریق واردات تامین شود. کارخانه‌ای با این عظمت بدون برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه افتتاح شد و چاره‌ای به‌جز واردات آلومینا وجود نداشت.

 


ثبت نظر

ارسال