آلومینیوم جنوب؛ بستری مناسب برای تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس سازمان صمت استان فارس اجرای طرح آلومینیوم جنوب را بستری مناسب در راستای تامین مواد اولیه (شمش) صنایع پایین‌دستی دانست و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اهتمام جدی را در اجرای طرح داشته است که بازخورد این اقدامات باعث اشتغال یک هزار و 600 نفری و راه‌اندازی فاز اول طرح شده است.
  • سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 ساعت 11:11

به گزارش فلزات آنلاین، حمیدرضا ایزدی در مورد اهمیت راه‌اندازی طرح بزرگ آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد و فرصت‌های این واحد برای اشتغال‌زایی و توسعه صنایع پایین‌دستی، بیان کرد: طرح آلومینیوم جنوب یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های تولیدی بخش آلومینیوم در کشور است که با هدف رفع نیازهای داخلی و توسعه صادرات و به‌ویژه محرومیت‌زدایی راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح باعث ایجاد اشتغالی بالغ‌بر یک هزار و 500 نفر به‌صورت مستقیم و پنج هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در فاز نهایی خواهد شد و در حال حاضر میزان اشتغال جهت تولیدات فعلی 500 نفر است و افزایش ظرفیت تولید به 100 هزار تن منجر به اشتغال 750 نفر می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس بیان کرد: این طرح در شهرستان لامرد اجرا شده است که در فاز اول 300 هزار تن شمش آلومینیوم و با سرمایه‌گذاری بیش از 16 هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

ایزدی ادامه داد: اجرای طرح شمش آلومینیوم بستری مناسب در راستای تامین مواد اولیه (شمش) جهت اجرای صنایع پایین‌دستی ازجمله قطعات آلومینیوم، قطعات اتومبیل‌سازی، فویل‌ها و لوازم‌خانگی و سایر صنایع مصرف داخلی است.

وی همچنین تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اهتمام جدی را در اجرای طرح در خصوص تامین قطعات، ورود ماشین‌آلات فرآیندی و تجهیزات لازم در شرایط تحریم انجام داد.

رئیس سازمان صمت استان فارس در پایان گفت: همچنین انعقاد قرارداد فاینانس با شرکت چینی، فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم ازجمله تامین محل اجرای طرح و همچنین پیگیری و رفع موانع، اقدامات بسیاری انجام دادند که پاسخ و بازخورد این اقدامات باعث اشتغال یک هزار و 600 نفری و راه‌اندازی فاز اول طرح شده است.


ثبت نظر

ارسال