تصمیمات جهانی تاثیرگذارترین عامل بر روی قیمت پروفیل آلومینیومی

پنجره‌ایرانیان؛ مدیریت فروشگاه آلومینیوم سعید یکی از فروشندگان مصنوعات آلومینیومی در بازار، در خصوص چگونگی قیمت‌گذاری مقاطع آلومینیومی در کشور، گفت: قیمت‌گذاری مقاطع آلومینیومی با توجه به میزان عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد ولی رکود بازار در حال حاضر موجب شده که اغلب بازاریان محصولات خود را به قیمت نازل‌تری بفروشند.
  • دوشنبه 16 دی 1398 ساعت 13:4

سعید نظری در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، با اشاره به وضعیت بازار کشور، اظهار داشت: رونق و رکود بازار ایران تماما بستگی به تصمیمات جهانی دارد، مثلا زمانی که آمریکا، ایران را تحریم کرد، مصرف‌کننده به دلیل ترس از افزایش مجدد قیمت‌ها به خرید بیشتر اجناس روی آورد و به همین دلیل، فروش و توزیع قطعات آلومینیومی رونق گرفت. البته اکنون با این تحریم‌های جدید آمریکا به‌خصوص تحریم آلومینیوم، ایران دیگر نمی‌تواند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کند، درحالی‌که پیش‌ازاین، به کشورهای آذربایجان و ارمنستان محصولات آلومینیومی صادر می‌کردیم. درنتیجه تقاضا کاهش می‌یابد و فقط بازار داخلی برای محصولات ما وجود دارد.

وی در خصوص نحوه تامین مواد اولیه تولید انواع محصولات آلومینیومی، بیان کرد: مواد اولیه موردنیاز در بیشتر مواقع در داخل کشور تولید می‌شود که شرکت «ایرالکو»، عمده آن را تامین می‌کند؛ در زمینه تولید قطعات آلومینیومی، مقدار ناچیزی مواد اولیه از طریق واردات تامین می‌شود.

مدیریت فروشگاه آلومینیوم سعید با اشاره به فعالیت‌هایی که در بازار «قلعه‌مرغی»، صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در بازار قلعه‌مرغی، در زمینه تولید و توزیع مصنوعات آلومینیومی فعالیت‌هایی همچون، عرضه پروفیل آلومینیوم فابریک، مقاطع آلومینیومی، عملیات آنادایز، رنگ‌کاری بر روی مقاطع آلومینیومی، طراحی و تهیه قالب‌های اختصاصی اکستروژن، ساخت توری دروپنجره و ...انجام می‌شود.

نظری در مورد تفاوت قیمت مقاطع آلومینیومی رنگ‌شده با مقاطع آلومینیومی آنادایز شده، گفت: تفاوت این دو محصول به کارمزد دریافتی مربوط می‌شود؛ مثلا در سال گذشته، کارمزد دریافتی برای مقاطع رنگ‌کاری شده، نصف قیمت مقاطع آلومینیومی آنادایز شده بود که درنهایت بر ارزش جنس نهایی نیز تاثیرگذار بود، همچنین باید در نظر داشت فقط مقاطع آلومینیومی که از شمش آلومینیوم خالص تولید شود قابلیت آنادایز شدن دارد، درنتیجه ازلحاظ خلوص مواد اولیه، بهای اجناس آنادایز شده، نیز بیشتر است.

 


ثبت نظر

ارسال