راه‌اندازی کارخانه آند سازی منطقه ویژه اقتصادی لامرد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل مجتمع آلومینیوم جنوب از وارد مدار تولید شدن کارخانه آند سازی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آینده نزدیک خبر داد و تامین آب و گاز موردنیاز در پی تلاش مدیریت ارشد منطقه ویژه و سایر مدیران را از نمونه‌های همکاری بین بخشی برشمرد.
  • چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت 11:50

طاهر پور در ادامه به اسکله اختصاصی آلومینیوم در سایت پارسیان و سیلوهای آلومینا و مواد اولیه در سایت انرژی‌بر پارسیان اشاره کرد و گفت: کارخانه تولید مواد آلومینا با ظرفیت یک‌میلیون تن به‌عنوان عمده مواد اصلی کارخانه آلومینیوم در سایت انرژی‌بر پارسیان در غرب هرمزگان احداث می‌شود که با کشف معدن بوکسیت در محدوده استان بوشهر و مجاورت منطقه ویژه اقتصادی لامرد از دیگر مزایای این کانون بزرگ صنعتی است.

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم جنوب درباره رعایت استانداردهای آلایندگی در این واحد تولیدی، افزود: بر پایه تجربه فعالیت کارخانه‌های مشابه و اولویت الزامات زیست‌محیطی، این کارخانه با استانداردهای زیست‌محیطی و تجهیزات پیشرفته و با تکنولوژی 430 کیلوآمپر ساخته شده است و پیش‌بینی می‌شود میزان ذرات معلق از استانداردها پایین‌تر باشد و در طراحی انجام‌شده، اجرای نخلستان در برنامه قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست و تولید محصولات آلومینیومی با سودآوری بالا و ارزش‌افزوده زیادی همراه است، گفت: با توجه به ارزیابی انجام‌شده از بازار فروش شمش آلومینیوم و برای جلوگیری از خام فروشی، 150 هزار تن آلومینیوم مذاب در جوار کارخانه به تولید محصولات آلومینیومی اختصاص می‌یابد که در این بازه زمانی محدود شرکت‌های زیادی در این زمینه وارد مذاکره شده‌اند.

مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) که بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور به شمار می‌آید در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

 

 

 


ثبت نظر

ارسال