حمایت بانک تجارت از طرح عظیم آلومینیوم جنوب

پنجره‌ایرانیان؛ با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک تجارت امضا شد.
  • سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 13:22

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از ایمیدرو، تفاهم‌نامه سه‌جانبه 15 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از واحدها و پروژه‌های اولویت‌دار، با حضور رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت امضا شد. این سند بین وجیه اله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت و رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت به امضا رسید.

وجیه‌الله جعفری امروز در این مراسم ابتدا با برشمردن همکاری‌های وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک تجارت در شکل‌گیری این سند همکاری،‌گفت: بر این اساس 15 هزار میلیارد تومان اعتبار طی سه مرحله و به مدت 2 سال برای حمایت از واحدها و پروژه‌های اولویت‌دار اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت معدن و تجارت به دنبال افزایش اعتبار و تسهیلات به بخش تولید است،‌گفت: با بانک‌های دیگری نیز برای تحقق هدف فوق، تفاهم‌نامه امضا خواهیم کرد و سقف تسهیلات بیش‌ازپیش افزایش خواهد یافت.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو اقدامات فوق را در جهت عملی شدن شعار سال تولید؛ پشتیبانی و مانع زدایی‌ ذکر و تصریح کرد: این تفاهم‌نامه، حرکتی برای پشتیبانی از تولید است و مسیر رشد اشتغال را هموار می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ایمیدرو به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای با بانک صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 12 هزار میلیارد تومان منعقد کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو یادآوری کرد: در این راستا تاکنون یک هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام داده‌ایم و تا 4 هزار میلیارد تومان نیز می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

جعفری همچنین تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تامین حداقل 50 هزار میلیارد تومان از طریق تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) در دستور کار است که تحقق این هدف با کمک مجموعه‌های وزارت صمت و همکاری شبکه بانکی دور از دسترس نیست.

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت نیز با بیان همکاری‌ها با بخش معدن و صنایع معدنی گفت: 20 درصد از منابع مالی طرح عظیم آلومینیوم جنوب از طریق این بانک تامین شود. وی افزود: پتانسیل‌های متعددی برای حمایت از تولید وجود دارد و اقدامات موثرتری می‌توان انجام داد.

به گفته مدیرعامل بانک تجارت، در فاز نخست تفاهم‌نامه فوق، قرار است 5 هزار میلیارد تومان در اختیار واحدها و طرح‌های اولویت‌دار قرار داده شود.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل این منابع و تفاهم‌نامه‌ها بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و از منابع ایجادشده حداقل حدود 30 درصد برای سرمایه ثابت و تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌ها و طرح‌ها و رشد سرمایه‌گذاری در کشور و 70 درصد نیز برای تامین سرمایه در گردش واحدها اختصاص یابد.


ثبت نظر

ارسال