آلومینیوم جنوب آغاز به کار کرد

پنجره‌ایرانیان؛ آیین راه‌اندازی نخستین دیگ‌های بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم ایران (آلومینیوم جنوب-سالکو) شامگاه سه‌شنبه ۲۶ آذرماه با حضور شهریار طاهرپور مدیرعامل آلومینیوم جنوب و همچنین معاونان، مدیران و کارگران کارخانه انجام شد.
  • دوشنبه 9 دی 1398 ساعت 10:26

به گزارش دنیای اقتصاد، آلومینیوم جنوب که از جدیدترین تکنولوژی تولید شمش آلومینیوم بهره می‌برد، در سه فاز 300 هزار تنی تعریف‌شده که راه‌اندازی فاز نخست امروز آغاز شد. این پروژه در دوران شدت گرفتن تحریم‌ها، با هدایت ایمیدرو اجرایی شد و اکنون به مرحله راه‌اندازی رسیده است.

با بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب، این کارخانه تا پایان سال ۹۸ با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن از مجموع ۳۰۰ هزار تن وارد مدار تولید می‌شود. دیگ‌های فاز نخست این مجموعه ۳۰۰ هزار تنی به مرور وارد مدار تولید شده و در سال ۹۹ به ظرفیت کامل می‌رسد و درنهایت سالکو با تکمیل کل فازهای خود به ظرفیت یک‌میلیون تنی می‌رسد و بزرگ‌ترین واحد تولیدی آلومینیوم کشور می‌شود.

چشم‌انداز این شرکت تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در کشور و قرار گرفتن در جمع ۴ تولیدکننده برتر آلومینیوم در خاورمیانه از طریق توسعه ظرفیت تولید آلومینیوم به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده در بخش انرژی و دسترسی به بازارهای صادراتی است.

راه‌اندازی این طرح ملی به همت شهریار طاهرپور مدیرعامل این واحد صنعتی صورت گرفته این در حالی است که بسیاری از طرح‌های تولیدی کشور برای راه‌اندازی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و آلومینیوم جنوب نیز به‌رغم وعده‌هایی که داده شده بود در زمان مقرر به بهره‌برداری نرسیده بود.

وی پیش‌ازاین مدیرعامل سایر واحدهای آلومینیومی کشور ازجمله آلومینیوم ایران (ایرالکو) و المهدی بوده و همچنین عضویت کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و معاونت پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در کارنامه کاری خود دارد.

شرکت آلومینیوم جنوب با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلاری و اشتغال‌زایی 1650 نفر به‌طور مستقیم از امروز در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

این واحد صنعتی در صورت راه‌اندازی، به‌تنهایی ۴۰ درصد آلومینیوم کشور را تولید خواهد کرد و به تولید بیش از یک‌میلیون تن شمش آلومینیوم در طرح‌های توسعه‌ای خود خواهد رسید.

با راه‌اندازی آزمایشی این واحد بزرگ صنعتی به نظر می‌رسد تا بهمن‌ماه شاهد افتتاح آزمایشی آن باشیم.


ثبت نظر

ارسال