عملکرد ناموفق شهرداری در رعایت سبک معماری ایرانی ـ اسلامی

پنجره ایرانیان: در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به موضوع رعایت سبک و معماری ایرانی-اسلامی در ساخت و سازها توجه ویژه‏ ای شده است.
  • چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 10:10

به گزارش معماری نیوز، عضو شورای شهر تهران ضمن بیان این مطلب در خصوص رعایت سبک معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی در ساخت و سازهای پایتخت بر اساس منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: از دو سال گذشته اقداماتی درباره این موضوع انجام شده است. اما به نسبتی که مقام معظم رهبری انتظار دارند، این اقدامات مطلوب نبوده و تا به الان تغییر چشمگیری در سبک و معماری و ساخت و سازهای پایتخت نبودیم.

وی در ادامه افزود: البته همان طور که مستحضرید اقدامات مربوط به رعایت سبک معماری ایرانی ـ اسلامی در ساخت و سازهای تهران دشوار و زمان‏ بر است. اما توقع مردم و شهروندان تهرانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران این است که به دلیل تاکید رهبری در این موضوع سرعت بیشتری برای تحقق منویات مقام رهبری به کار گرفته شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که تاکنون اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته شده است که به حد مطلوب نرسیده است. همچنین در دیگر موضوعاتی که مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مدیریت شهری به آن اشاره داشتند، نتوانسته ایم به منویات ایشان پاسخ مناسبی دهیم.

سروری در پاسخ به این سوال که اقدامات شورای اسلامی شهر تهران توانسته است که شهرداری را ملزم به رعایت اصول معماری و سبک ایرانی ـ اسلامی در ساخت و سازهای تهران کرده باشد اظهار داشت: در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به موضوع رعایت سبک و معماری ایرانی ـ اسلامی در ساخت و سازها توجه ویژه ‏ای شده است.

وی گفت: سعی شده است که با اتخاذ سیاست‏ های مربوط به این موضوع به ساختار تصمیم‏ گیری شهرداری ورود پیدا کند. به طور مثال در صدور پروانه ساخت و بنای زمین به افراد سختگیری کند و اجازه ساخت و ساز بدون رعایت این معماری صادر نکند. علاوه بر این لازم است که در ساخت وسازهای دولت و شهرداری این موضوع به طور اخص دیده شود که ساخت و سازها بر اساس و معیار ایرانی ـ اسلامی باشد.


ثبت نظر

ارسال