در گفت‌وگو با پنجره‌ایرانیان مطرح شد:

آلوتک و پرتیچی، به صورت مشترک در «بیگ فایو» شرکت کردند

پنجره ایرانیان؛ شرکت‌های آلوتک ایران و پرتیچی ایتالیا به‌صورت مشترک در نمایشگاه صنعت ساختمان دوبی_بیگ فایو(BIG5)، شرکت کردند.
  • یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 15:12

نمایشگاه صنعت ساختمان دبی (Big 5)  همه ساله در شهر دبی امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این نمایشگاه بنا به گفته کارشناسان، بزرگ‌ترین نمایشگاه  صنعت ساختمان خاورمیانه است که در بخش‌های تجاری، ارائه مصالح و محصولات عمرانی برگزار می‌شود. نمایشگاه دبی همه ساله میزبان بزرگ‌ترین گردهمایی متخصصین و مهندسین در حوزه ساخت‌وساز خاورمیانه است که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه هزاران محصول معتبر و برتر دنیا توسط غرفه‌داران، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار مهندسین و متخصصین این صنعت قرار داده است.

به گفته کارشناسان یکی از عوامل موثر بر تولید کیفی، استفاده از ماشین‌آلات به‌روز و مجهز به فناوری‌های نوین است که می‌تواند تا حد زیادی بهره‌وری را افزایش و نیز ضایعات تولید را کاهش دهد. در این مسیر تبادل‌نظر با متخصصان این حوزه ازجمله مواردی است که تا حد زیادی به رهیافت‌های جدید منجر خواهد شد. نمایشگاه‌ها به‌ویژه نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر ازجمله مراکزی هستند که می‌توانند این امکان را فراهم کنند که با گردآمدن متخصصان فن، بخشی از تجربیات آن‌ها به اشتراک گذاشته شود و مورداستفاده دیگر تولیدکنندگان و متخصصان قرار بگیرد.   

بیگ فایو دبی که در این دوره از ۱۳ الی ۱۶ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، علاوه بر اینکه فرصتی برای گرد هم آمدن متخصصان صنعت ساختمان را در بخش‌های مختلف فراهم کرد، شاهد حضور تولیدکنندگان بزرگ نیز بود. در این راستا شرکت تجهیز صنعت آلومینیوم هزاره سوم (الوتک) به‌عنوان نماینده انحصاری پرتیچی ایتالیا (Pertici) و الوماتک آلمان (elumatec ) در ایران، نیز در این نمایشگاه حاضر شد.  

محمد زرین کلاه مدیرعامل الوتک با اعلام این مطلب به پنجره‌ایرانیان گفت: ما در این دوره با همراهی شرکت پرتیچی ایتالیا، در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت و ساختمان خاورمیانه در دبی که با نام بیگ‌فایو (BIG5) شناخته می‌شود به‌صورت مشترک حضور داشتیم. این نمایشگاه  از تاریخ سیزدهم تا شانزدهم آذرماه 1402 برگزار شد.

به گفته زرین کلاه، شرکت پرتیچی ایتالیا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سازندگان ماشین‌آلات ویژه کار با پروفیل‌های آلومینیومی، آهنی و پی‌وی‌سی در دنیا است، که پس از همکاری‌های مثمر ثمر خود با شرکت الوتک در بازارهای ایران، تصمیم به حضور قدرتمند در نمایشگاه دبی به‌صورت مشترک با الوتک گرفت. در این نمایشگاه که با حضور آقای موریتزو چی  Maurizio Cei مدیر شرکت پرتیچی ایتالیا و آقای محمد زرین کلاه مدیریت شرکت الوتک ایران برگزار شد، مذاکراتی برای تولید ماشین‌آلات جدیدتر و توسعه بازار پرتیچی ایتالیا در منطقه خاورمیانه با همکاری شرکت الوتک انجام شد.

زرین کلاه گفت: این نمایشگاه با استقبال گسترده بزرگان صنعت نما و دروپنجره که همگی از مشتریان الوتک در ایران هستند روبه‌رو شد. شرکت الوتک بعد از راه‌اندازی بیش از یکصد کارخانه ساخت دروپنجره و نمای آلومینیومی و پی‌وی‌سی در سراسر ایران، به فکر گسترش بازار خود در منطقه خاورمیانه است.

به گفته زرین کلاه  تولید چه در سطح محصولات و چه در سطح ماشین‌آلات نمی‌تواند منحصر به بازارهای داخلی باشد. به‌طور عمومی تمام شرکت‌های بزرگ در طرح‌های توسعه‌ای و در چشم‌انداز خود برنامه‌هایی تدوین می‌کنند که مطابق آن با افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی و ایجاد شبکه‌ای از رابطان بتوانند در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.

مدیرعامل آلوتک افزود: شرکت ما به مرحله‌ای رسیده است که از بازار داخلی فراتر رفته و با پشتوانه تجربی که داخل شرکت وجود دارد و نیز با توجه به ارتباطات بین‌المللی که شرکت پرتیچی ایتالیا دارد، باید بازارهای خود را تا حد امکان گسترش دهد. خوشبختانه راه‌اندازی تعداد زیادی از کارخانه‌های داخلی و نمونه‌های موفقی که در این زمینه وجود دارد می‌تواند کمک کند تا بازارهای هدف این مجموعه گسترش پیدا کند.

او گفت: یکی از مهم‌ترین منافعی که می‌توان از محل گسترش بازار از دخل به خارج کشور به دست آورد این است که درآمدهای ارزی به داخل کشور گسیل خواهد شد و اگر مسئولان هم به این روند کمک و تسهیلات قانونی که لزوما منظور تسهیلات مالی نیست را فراهم کنند می‌توان با تسری آن به صنایع دیگر، بخشی از مشکلات ارزی کشور را حل کنند. منفعت دیگری که گسترش بازارهای بین‌المللی خواهد داشت افزایش اشتغال‌زایی در گستره کشور است به‌طور طبیعی مادامی‌که صنایع کشور به‌طور جمعی به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کنند، با افزایش سطح تولید، میزان اشتغال به کار نیروی انسانی نیز افزایش خواهد داشت.

زرین کلاه با اشاره به اینکه تحریم‌های تحمیل‌شده به کشور به‌طورقطع به‌عنوان مانع وجود دارند گفت: ما به اینکه تحریم‌ها به‌عنوان عامل منفی و ترمز گسترش صادرات عمل خواهند کرد واقفیم اما کار مشترک با شرکت ایتالیایی بخشی از مشکلات ما را رفع خواهد کرد. به نظر می‌رسد دیگر صنایع هم می‌تواند از مسیرهای تجربه‌شده توسط شرکت ما یا دیگر شرکت‌ها که در سطح بین‌المللی فعالیت دارند استفاده کنند. بنابراین اگر مذاکره‌ای در نمایشگاه بیگ‌فایو انجام شده است با بررسی تمام شرایطی است که خدمتتان عرض کردم.

مدیرعامل آلوتک در بخش دیگری از گفته‌های خود، به وسعت و تعداد مشتریان این شرکت در داخل کشور هم اشاره کرد و افزود: شرکت الوتک دارای گستره بزرگی از مشتریان در سراسر ایران است که همگی از بزرگان صنایع آلومینیوم، پی‌وی‌سی و چوب هستند. این شرکت با دارا بودن بهترین تیم فنی که کاملا آموزش‌دیده و باتجربه هستند و همچنین با در اختیار داشتن انبار بزرگی از قطعات یدکی، در بین تمامی شرکت‌های فروش ماشین‌آلات حاضر در ایران، بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این شرکت در طول فعالیت‌های خود توانسته است اطمینان بخشی قابل قبولی بین مشتریان داخلی ایجاد کند و قدم موثری در تامین ماشین‌آلات موردنیاز مشتریان بردارد. ما در آلوتک همیشه سعی کرده‌ایم در ارتباطی متقابل با مشتریان قرار گیریم و منافع خودمان را با منافع مشتریان تعریف کنیم. در این مسیر هم مشتریان توانسته‌اند به درک متقابلی با الوتک برسند.

گفتنی است نمایشگاه صنعت ساختمان دبی با سه دهه سابقه توانسته حدود ٣٠٠٠ غرفه‌دار را از ٦٥ کشور و ٨٠٠٠٠ متخصص را به خود جذب کند. برخی از کارشناسان معتقدند برگزاری بیش از ١٣٠ سمینار رایگان درباره آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعت ساختمان، و نیز حضور بیش از ٣٠٠٠ تولیدکننده و ارائه‌کننده خدمات فنی و مهندسی که قادر به ارائه طیف وسیعی از محصولات، هستند از دلایلی است که به این نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای داده است. بیگ فایو هر ساله با حضور شرکت‌های معتبر خارجی از کشورهای مختلف مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین و اتریش، برگزار می‌شود. سال گذشته نیز این نمایشگاه در روزهای ۱۳ ِلغایت ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد که در آن بیش از ۶۷۰۰۰  نفر برای بازدید از ۲۴۲۰ غرفه از ۸۵ کشور دنیا حاضر شدند.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این گفت‌وگو اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال