آغاز فاز دوم تولید پودر آلومینا در جاجرم

پنجره‌ایرانیان؛ معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اجرای فاز دوم تولید پودر آلومینا در جاجرم در صورت تامین 60 میلیون تن بوکسیت اجرایی می‌شود.
  • چهارشنبه 13 آذر 1398 ساعت 11:2

به گزارش می متالز، مهیار مشایخی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای اجرای دو طرح در کارخانه آلومینای جاجرم در حال انجام است، افزود: یکی از این طرح‌ها توسعه فاز فعلی تولید پودر آلومینا از 240 هزار تن به 280 هزار تن است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی فاز دوم پودر آلومینای جاجرم تا 250 هزار تن از دیگر طرح‌هایی است که باید اجرایی شود.

مشایخی اظهار کرد: ایمیدرو قبل از سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی در تابستان امسال به دنبال اجرای این طرح بود چراکه پنج تا شش کارخانه در ایران از پودر آلومینا استفاده می‌کنند و تنها واحد تولیدی پودر آلومینا در کشور کارخانه آلومینای جاجرم است.

وی تصریح کرد: تاکید ایمیدرو بر این است تا پیش از راه‌اندازی شمش منیزیم در این واحد تولیدی که سبب می‌شود تا تمام پودر آلومینای تولیدی مورد مصرف قرار گیرد، دو فاز مذکور راه‌اندازی تا سایر کارخانه‌ها برای تامین مواد اولیه خود دچار مشکل نشوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماده اولیه تولید پودر آلومینا، ماده معدنی بوکسیت است، ادامه داد: برای توسعه فاز نخست و راه‌اندازی فاز دوم به 60 میلیون تن ماده معدنی بوکسیت نیاز است که در ابتدا باید این ماده معدنی تامین تا عملیات اجرایی شروع شود.

وی اظهار کرد: تاکنون با پیگیری‌های انجام‌شده 45 میلیون تن ماده معدنی بوکسیت شناسایی شده است و هنوز اکتشاف 15 میلیون تن باقی مانده است.

گفتنی است، یکی از معادن تامین کننده بوکیست معدن «تاش» در استان سمنان است که پروانه بهره‌برداری آن به نام خراسان شمالی است اما چند سالی است برداشت از این معدن بنا به دلایل مختلف متوقف شده است.

 

 


ثبت نظر

ارسال