صرفه‌جویی 5 میلیون یورویی در شرکت آلومینیوم المهدی

پنجره ایرانیان؛ با تلاش متخصصان و کارشناسان واحد انرژی شرکت آلومینیوم المهدی و باوجود ریسک بسیار بالای سیستم، نخستین گام این پروژه بااتصال ترانسفورماتورهای رکتیفایر خط 2 به خط 1 با موفقیت انجام شد و امکان جابجایی و اتصال یکی از ترانسفورماتورهای رکتیفایر خط 2 به خط 1 در شرایط اضطراری فراهم شد.
  • یکشنبه 13 مرداد 1398 ساعت 11:17

به گزارش صبح ساحل، گام دوم این پروژه با تکمیل اتصال کلید باسبار ارتباطی بین خطوط تولید کامل می‌شود و امکان جابجایی و اتصال یکی از ترانسفورماتورهای رکتیفایر بین خطوط تولید فراهم و قابلیت اطمینان تغذیه خطوط احیا افزایش می‌یابد. در شرایط خروج اضطراری با قطع هم‌زمان دو ترانسفورماتور رکتیفایر از یک خط احیا امکان توقف تولید و خروج دیگ‌ها از مدار است که این پروژه می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند و ریسک بهره‌برداری را به میزان زیادی کاهش دهد.

اجرای کامل این پروژه نیازمند حضور کارشناسان خارجی جهت ارتقای سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بود که با توجه به شرایط تحریم‌ها و محدودیت‌ها در شرایط فعلی امکان‌پذیر نشد که با تکیه‌بر توانمندی متخصصین و کارشناسان شرکت آلومینیوم المهدی این مهم انجام پذیرفت.

اجرای کامل این پروژه معادل اضافه شدن یک مجموعه ترانسفورماتور رکتیفایر و متعلقات آن در هر دو خط تولید است که معادل مبلغ 5.5 میلیون یورو (پنج میلیون و پانصد هزار یورو) صرفه‌جویی ارزی برای شرکت آلومینیوم المهدی دارد.


ثبت نظر

ارسال