عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران:

شرکت‌های بیمه برای ما هزینه اضافه می‌تراشند!

پنجره‌ایرانیان؛ عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران مدعی شد که کارشناسی صنعت بیمه در زمان بستن قرارداد با فعالان صنعت آلومینیوم دارای نواقصی بوده که از روی نداشتن علم شرکت‌های بیمه از این صنعت نیست و به صلاح شرکت‌های بیمه هست که این‌گونه برخورد کنند.
  • چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 19:41

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از اقتصاد آنلاین، آریا صادق نیت حقیقی با بیان اینکه رقم بالایی از سرمایه آنها مواد اولیه است، توضیح داد: شرکت‌های بیمه هنگام بستن قرارداد بیمه آتش‌سوزی با فعالان صنعت آلومینیوم می‌گویند که مواد اولیه موجود در کارخانه باید تحت پوشش بیمه باشد، درحالی‌که آلومینیوم در دمای 750 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود و یک آتش‌سوزی کارخانه‌ای نمی‌تواند به آن صدمه بزند.

وی مدعی شد: شرکت‌های بیمه برای بالا بردن رقم حق بیمه‌ای که می‌گیرند این کار را می‌کنند، زیرا حداقل علم و توضیحاتی که می‌دهیم برای درک این مسئله کفایت می‌کند، این یک نقص در کارشناسی بیمه در رابطه با صنعت آلومینیوم هست و شرکت‌های بیمه هزینه اضافی برای ما می‌تراشند.

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران اظهار کرد: از سوی دیگر شرکت‌های بیمه در مناقصات و اتفاقات ناشی از افزایش و کاهش قیمت ما را پوشش نمی‌دهند، نیاز داریم که شرکت‌های بیمه قراردادها را بیمه کنند و هر مشکلی که در غالب این قرارداد پیش بیایید، پرداخت آن را تضمین کنند، مانند اتفاقی که در مورد صندوق ضمانت صادرات انجام می‌شود.

نیت حقیقی ادامه داد: صنعت آلومینیوم تشنه حضور فعال‌تر شرکت‌های بیمه است، در قراردادهای داخلی، مناقصات و فروش‌های مدت‌دار، جای خالی بیمه حس می‌شود و می‌طلبد که شرکت‌های بیمه این موضوع را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه با شرکت‌های بیمه مختلفی قرارداد بسته‌اند گفت: «سعی کردیم از موسساتی استفاده کنیم که خدمات مناسب‌تری دارند، اما همه شرکت‌های بیمه برای کم کردن خسارت و عدم پرداخت بهانه‌های مختلفی می‌آورند، همچنین فرانشیزهای زیادی دارند و بلااستثنا در پرداخت خسارت تاخیر دارند.

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در رابطه با بیمه‌های تکمیل درمان مورداستفاده صنف متبوع خود عنوان کرد که همه پرسنل آن‌ها از خدمات بیمه تکمیل درمان گلایه داشته و تعداد استفاده‌کنندگان این بیمه‌نامه هرسال کم‌تر می‌شود.

فعالان صنعت آلومینیوم همانند سایر صنایع از خدمات بیمه‌ای، مانند، بیمه مسئولیت، حمل‌ونقل، آتش‌سوزی، تکمیل درمان استفاده می‌کنند.

 


ثبت نظر

ارسال